Državno sekretarko na Ministrstvu RS za infrastrukturo Alenko Bratušek smo ob robu današnjega ogleda del na predoru Pekel in viadukta Pesnica vprašali, ali drži informacija, da je infrastrukturno ministrstvo preusmerilo finančne vire za pomembne infrastrukturne projekte v Mariboru. Konkretno gre za gradnjo zahodne mariborske obvoznice (Streliška – Kardeljeva), za katero je Direkcija RS za infrastrukturo objavila razpis za izbor izvajalca, na osnovni katerega naj bi bil, po neuradnih informacijah, že izbran najugodnejši ponudnik. Hkrati v državnem proračunu naj ne bi bilo dovolj sredstev za gradnjo načrtovanega podvoza Ledina, glede katerega je Mestna občina Maribor tik pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja. Iz državnega proračuna naj bi, po nekaterih informacijah, izpadla tudi rekonstrukcija ceste proti Gaju skozi Bresternico.

Bratuškova: “Ministrstvo finančnih virov za omenjene projekte ni preusmerilo”

Bratuškova je v odgovoru dejala, da ministrstvo finančnih virov za omenjene projekte ni preusmerilo. “Je pa res, da ko delamo večje infrastrukturne projekte, je na poti do cilja nekaj več ovir kot pri manjših. Pri podvozu Ledina je ocenjena vrednost projekta danes trikrat večja kot prvotno, konec naslednjega leta naj bi šli v razpis za izbiro izvajalca. Tudi zahodna mariborska obvoznica je vključena v proračune za leti 2023 in 2024. Iščemo možnosti, da bi stvari v letu 2024 še nekoliko pohitrili, tako da bi projekt teh treh odsekov, ki so predvideni, zaključili namesto leta 2026 v letu 2025. Za prvi odsek obvoznice, Kardeljeva – Streliška, izvajalec še ni izbran, javno naročilo je še vedno v teku.”

Jurkovič: Kot kaže, bomo z ureditvijo podhoda Ledina začeli v letu 2024

Vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji RS za infrastrukturo Dejan Jurkovič je glede ureditve podvoza Ledina dodal, da so v tem trenutku v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja. “Investicijska vrednost projekta se je s prvotne ocene povečala za približno trikrat. Ko smo začeli s projektiranjem, smo projekt ocenjevali na dobrih 10 milijonov evrov, zdaj pa ta vrednost znaša preko 30 milijonov evrov. Če želimo objaviti razpis, moramo imeti zaprto celotno finančno konstrukcijo. Tista sredstva, ki so bila za projekt predhodno predvidena, sedaj ne zadoščajo za razpis, potrebno bo zagotoviti dodatna. Kot sedaj kaže, bomo lahko s tem projektu začeli v letu 2024. Začetek izvedbe del se torej zamika zaradi povečane investicijske vrednosti projekta.”

Willenpart: Če ne bo pritožbe, bi lahko pogodbo z izbranim izvajalcem za prvo etapo zahodne mariborske obvoznice podpisali konec novembra

Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste Direkcije RS za infrastrukturo na Ministrstvu za infrastrukturo, je dodatno pojasnil, da so glede prve etape gradnje zahodne mariborske obvoznice odpiranje ponudb že opravili, vendar odločitev še ni sprejeta. “Na javni razpis smo prejeli dve ponudbi. Eden izmed ponudnikov je podjetje GIC GRADNJE s partnerji, drugi podjetje Garnol s partnerjem, ena ponudba se giblje v višini slabih 20 milijonov evrov, druga v višini slabih 22 milijonov. Odločitev o izbranem ponudniku bi lahko sprejeli ta mesec, sledi pravnomočnost odločitve in podpis pogodbe, če ne bo pritožbe, konec novembra.” 

Glede rekonstrukcije ceste Bresternica – Gaj Willenpart pravi, da je projekt uvrščen v predlog državnega proračuna za prihodnje leto, ker pa gre za finančno zahtevno investicijo, bo morala tudi Mestna občina Maribor povedati, ali ima za ta projekt zagotovljena sofinancerska sredstva. “Investicijski projekt, vreden približno 7,5 milijona evrov, je uvrščen v proračun, dinamika gradnje bo postavljena potem, ko bodo znana sredstva in bo svoj del definirala občina.”