Včeraj, 8. septembra, je Zavod za turizem Maribor v Kongresnem centru Habakuk organiziral prvi “Mariborski turistični forum”, ki se ga je udeležilo več kot 150 deležnikov mariborskega turizma in na katerem je nastopilo 11 govorcev in udeležencev okrogle mize. Na dogodku so izpostavili vizijo, cilje in ukrepe na področju razvoja mariborskega turizma v obdobju 2022 – 2027 ter s primeri in predlogi poudarili nujnost ukrepov za reševanje krize kadrov na institucionalni, občinski in državni ravni. V okviru foruma so predstavili tudi rezultate avgustovske raziskave o strukturi in zadovoljstvu mariborskih turistov.

Takšni so zastavljeni cilji turizma v Mariboru

Strategija trajnostnega razvoja in trženja turistične destinacije Maribor predvideva 15 ukrepov za doseganje strateških kvalitativnih in kvantitativnih ter razvojno-trženjskih ciljev do leta 2027. Med zastavljenimi cilji so med drugim:

  • vzpostavitev modela sodelovanja destinacijskih deležnikov,
  • kakovostno usposobljen kader,
  • kakovostna in inovativna infra- in suprastruktura,
  • merjenje učinkov turizma,
  • trajnostni razvoj in digitalizacija,
  • časovna dostopnost znamenitosti,
  • mednarodno pozicioniranje,
  • več kot 550.000 ustvarjenih prenočitev v letu 2027,
  • povprečna doba bivanja 3,2 dni in
  • vzpostavitev 10 čarterskih linij na letališču Edvarda Rusjana Maribor.

Turistična vizija, ki jo Maribor zasleduje, se glasi: Maribor je svetovno prepoznavna destinacija najstarejše vinske trte, ki v prepletu mestnega utripa in zelene narave razvaja z gastronomskimi, aktivnimi in trajnostnimi doživetji ter je središče vrhunskih kulturnih, športnih in poslovnih dogodkov širše regije.

Arsenovič: Maribor ponuja mnogo priložnosti za turistični razvoj

Župan MOM Saša Aleksander Arsenovič je ob dogodku povedal, da je Maribor mesto izjemnih priložnosti in nešteto presenečenj, prostor kakovostnega življenja in srečališče ustvarjalnih ljudi. “S svojimi naravnimi danostmi, pestro zgodovino, šarmom starega mestnega jedra, pestrim kulturnim dogajanjem, izvrstno kulinariko, vinorodnim zaledjem, najstarejšo trto na svetu in gostoljubnim značajem vedno znova očara. Mesto ponuja mnogo priložnosti za turistični razvoj. S Partnerstvom za Pohorje smo enega večjih turističnih biserov vsekakor postavili na svetovni zemljevid turističnih destinacij.”

Ob tem je izpostavil projekt Dravska promenada, ki prepoznava potenciale reke Drave celostno in postavlja na višjo raven. “Ob zavedanju historičnega elementa se z največjo skrbnostjo lotevamo prenove celotnega srednjeveškega dela mesta. Preko historičnih prehodov povezujemo urejene trge z romantičnimi ulicami vse do zelene oaze mesta, Mestnega parka. Pogumno smo se lotili zahtevnega organizacijskega zalogaja, največjega športnega dogodka v državi Olimpijskega festivala evropske mladine 2023. V času festivala bo mesto gostilo okoli 3500 mladih športnikov, ki bodo pri nas tekmovali v kar 13 panogah, krepili vezi ter športno in osebnostno odraščali.”

Maribor je mesto številnih identitet in ene bistvene značajske poteze: tekmovalnosti. To je zdrava tekmovalnost, ki spodbuja napredek in krepi tvorno sodelovanje. Slednje se kaže tudi v Strategiji trajnostnega razvoja in trženja turistične destinacije Maribor za obdobje 2022-2027. Uspelo nam je ustvariti jedrnat in ciljno usmerjen dokument, ki dviga kakovost bivanja in dela v Mariboru in regiji na višjo raven. Sledi viziji trajnostnega razvoja, v katero je turizem kot panoga močno vpet. Gre za panogo, ki bogati naša življenja, odpira razvojne in poslovne možnosti ter tako ponuja nova delovna mesta,” še je povedal župan.

Zadovoljstvo turistov v Mariboru je na zavidljivi ravni

Jure Sturc, direktor Zavoda za turizem Maribor, je v nagovoru poudaril, da želijo s prvim Mariborskim turističnim forumom, številčno rekordnem srečanju turističnih deležnikov v mestu in širše, v prvi vrsti predstaviti skupno pot na področju turizma v Mariboru in okolici in jasno sporočiti, da so Mestna občina Maribor, Zavod za turizem Maribor in Regionalna razvoja agencija za Podravje – Maribor strokovno usposobljeni in kompetentni sogovorniki, ki verjamejo v vizijo našega mesta in uspeh pri doseganju ambiciozno zastavljenih ciljev.

Direktor Regionalne razvojne agencije za Podravje – Maribor Uroš Rozman je med drugim spregovoril o načrtih v letošnjem letu. Načrtujejo vzpostavitev destinacije Štajerska, kjer so povezali vse obstoječe destinacije v Podravju. S Štajersko bodo ohranjali identiteto posameznih območji regije, ob tem pa bodo s povezovanjem in širšo prepoznavno blagovno znamko povečali prepoznavnost turistične ponudbe v državi in tudi v tujini. Slovenska Štajerska in Štajerci bodo tako dobili svojo turistično identiteto, ki si jo zaslužijo, je napovedal direktor RRA Podravje – Maribor.

O pomembnosti turizma je medtem spregovoril direktor tržno-raziskovalne agencije Aragon d.o.o. Janko Hočevar. “Na svetovni ravni je bil v letu 2021 njegov doprinos k bruto domačem proizvodu (BDP) 6,1 %, na evropski 6,6 %, v Sloveniji pa kar 7,7 %,” je poudaril in dodal, da se Javni zavod Zavod za turizem Maribor se tega še kako dobro zaveda. “Z raziskavo Struktura in zadovoljstvo obiskovalcev Maribora je mesto pridobilo koristne in prepotrebne podatke o turistih. Njihovo zadovoljstvo je na zavidljivi ravni, bo pa v prihodnje potrebno poiskati točke navdušenja. Z nadaljnjim zbiranjem in spremljanjem podatkov bo Zavodu za turizem Maribor to zagotovo uspelo.”

Govorci na dogodku so bili še:

  • Mag. Dieter Hardt-Strenayr, direktor Graz Tourismus & Stadtmarketing GmbH,
  • Prof. dr. Ljubica Knežević Cvelbarm, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta,
  • Matevž Frangež, državni sekretar, pristojen za regionalni razvoj in turizem, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo,
  • Mag. Livija Kovač Konstantinovič, vodja korporativnega PR, Slovenska turistična organizacija,
  • Patricija Furlan, predsednica Sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije,
  • Dr. Tanja Angleitner Sagadin, direktorica Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor,
  • Uroš Mlakar, ustanovitelj Tete Fride in lastnik glampinga Chocolate village by the river,
  • Dagmar Pečovnik, vodja hotela Arena, Eurotas Hoteli d.o.o.