Aktualni župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič je danes v prostorih nekdanjega mariborskega ponosa Mariborske tovarne tekstila (MTT), ki je prav v Arsenovičevem mandatu prešla pod občinsko last, predstavil svoje dosežke, ki jih je skupaj z ekipo izpeljal v iztekajočem se mandatu in obenem poudaril, da si bodo tudi v prihodnje, če bo ponovno izvoljen za župana, prizadeval nadaljevati zastavljene cilje.
“Delamo načrtno, strokovno, se pogovarjamo z ljudmi in ko se enkrat nekaj dogovorimo in odločimo, to tudi zares naredimo,” je uvodoma poudaril Arsenovič.
Uresničili veliko zastavljenih ciljev
Aktualni župan je v nagovoru članov liste, ki jo je ustanovil pred prejšnjimi lokalnimi volitvami, povedal, da se je mesto v zadnjih štirih letih opazno spremenilo na bolje. Med uspešno izpeljanimi projekti je tako izpostavil prenovljen Glavni trg, ki bo skupaj s prenovljenimi prehodi in Lentom postal del območja “brez robnika” od Drave do treh ribnikov, izpostavil je tudi nastajajoč Center Rotovž, ki je bil tako realiziran prav v njegovem mandatu, pa nova otroška igrišča. Obenem je kot doprinos mestu izpostavil tudi Javni holding, ki mu bodo kmalu pridružili še dve podjetji, ter prenovo športnih objektov, kot so Ljudski vrt, Dvorana Tabor in Pristan.
Kot uspeh mandata je izpostavil tudi mrežo za souporabo koles Mbajk, ki je bila v Mariboru odlično sprejeta, izgradnjo neprofitnih stanovanj, ter že drugo praznovanje Dneva Maribora, ter predsedovanje partnerstvu za Pohorje in razvojnemu svetu vzhodne kohezijske regije.
“Maribor z državo že dolgo ni tako uspešno in učinkovito sodeloval. V našem mandatu so se menjale kar tri vlade, a smo se vsakič uspelo dogovoriti in izpeljati dogovorjene projekte,” je poudaril Arsenovič.
Prednost vidi v pisani ekipi
Kot je dejal, Arsenovič ni omahoval glede kandidature za nov županski mandat, saj mu ostaja še veliko dela in izzivov. “Ljudje so nam že pred štirimi leti zaupali, da bomo mestu prinesli spremembo. In smo jo. Danes pa moramo dokazati, zakaj bi nam zaupali znova,” je dejal Arsenovič in ob tem dejal, da je velik adut prav velika ekipa kandidatov za mestne svetnike. Med njimi sta tako oba podžupana Gregor Reichenberg in Samo Peter Medved, samostojni mestni svetnici Melita Petelin in Jelka Kolmanič, nekdanji ravnatelj osnovne šole Štefan Muraus, ginekologinja Renata Završnik Mihič, zdravnika Franjo Naji in Igor Dovnik, gospodarstvenik Andrej Bauman, kulturna delavka Zora A. Jurič in nekdanji smučarski delavec Tone Vogrinec.
Svoj program je Arsenovič razdelil v pet sklopov, med drugim se bodo ukvarjali z znanjem, okoljem in prostorom, zdravjem, solidarnostjo in kulturo ter športom. Ekipa si bo tako med prizadevala za obnovo šol in vrtcev ter vzpostavitev mednarodne šole, ureditev urbanih športnih površin v mestnih četrteh in krajevnih skupnostih, večje sodelovanje z Univerzo v Mariboru in zagotavljanjem novih kvalitetnih delovnih mest v mestu in regiji.
V načrtu “mestna železnica”, mestni vinograd in “Maribor connect”
Poskrbeli bodo tudi za izvedbo prostorskih in infrastrukturnih projektov, kjer si bodo tudi tokrat prizadevali pridobiti evropska sredstva, kot je predstavil podžupan dr. Samo Peter Medved. V načrtu tako ostaja dravska promenada, prenovo naj bi dočakala Trg svobode in Slomškov trg, prizadevali pa si bodo tudi za trajnostno energijo v mestni občini in tudi v ta namen vključili v avtopark več električnih avtobusov, širitev kolesarskih mrež in postajališč znotraj mreže Mbajk, ter urejanje mestnih gozdov in parkov. Med drugim načrtujejo še uspešno izvedbo olimpijskega festivala evropske mladine (Ofem), ki ga bo Maribor gostil prihodnje leto.
Še vedno sta v načrtu podzemni garaži pri Ljudskem vrtu in Glavnem trgu, pa tudi predor, čeprav je pred dnevi javnost razburila, da infrastrukturno ministrstvo ne predvideva sredstev za zahodno obvoznici, niti predor pod mestom ter podvoz Ledina. Arsenovič obljublja, da bodo vsi projekti vendarle izpeljani s pomočjo države. “Zgradili bomo ta tunel pod Mariborom, ki nam ga je država pravzaprav dolžna zagotoviti, ker ni poskrbela za obroč okrog Maribora,” je dejal.
Na Dravi namerava njegova ekipa vzpostaviti javni potniški promet, obenem vzpostaviti mobilnostno vozlišče za približno tisoč vozil, odkoder bo vodil “shuttle” vse do mesta, ter vzpostaviti “mestno železnico” v povezavi z mestom. Načrtujejo še preboj Ulice Pariške komune in povezavo preostalega dela mesta s Pobrežjem, te izgradnjo zdravstvenih postaj Tzno in Magdalena. Prav z obnovo slednje naj bi pričeli že prihodnji teden.
Med načrti so tudi gradnja najemniških in oskrbovanih stanovanj, več sredstev za kulturne programe in oskrbo na domu, urejeno paliativno oskrbo, urejanje dvigal v mestu in vzpostavitev invalidom prijaznejšega mesta, te dodatna sredstva za participativni proračun.
Podžupan Medved je poleg drugih infrastrukturnih in komunalnih projektov izpostavil tudi želje, da bi Maribor dobil svoj mestni vinograd, kar bi lahko pomenilo, da bo občina vendarle naslovila tudi večletno težavo zanemarjene mestne vedute Piramide in napovedal vzpostavitev enotne pametne aplikacije “Maribor connect”, s katero bo mogoče dostopati do kulturnih prireditev, javnega prometa, športne infrastrukture in drugih možnosti v mestu.
Nov občinski načrt vendarle ostaja tudi izziv za prihodnji mandat, kljub temu da je župan, ne glede na vse očitke o politični nekorektnosti zaradi sprejemanja tako pomembnega akta na zadnji seji, trdil, da bo ta sprejet še pred koncem mandata.