Čeprav so kristali že stoletja del različnih kultur in tradicij se zdaj zdijo bolj priljubljeni kot kadarkoli prej. Da bi bolje razumeli, zakaj se ta trend tako hitro širi, smo se pogovarjali z gospo Ines Pišek, vodjo marketinga in razvoja v trgovini Ahat. Le-ta se že 30 let ukvarja in posluje s kristali.

Gospa Pišek je z nami delila svoje opažanje, da se je prodaja in prepoznavnost kristalov v zadnjem času močno povečala. Ljudje so postali bolj informirani o lastnostih in značilnostih, pomembno vlogo pa so pri tem igrala tudi družabna omrežja, kot so Instagram, TikTok in Facebook, ki dejansko omogočajo lažji dostop do informacij. Prav zaradi tega pa je prišlo tudi do spremembe v populaciji, ki se zanima za kristale. Namesto starejših generacij se zdaj za njih zanimajo predvsem mladi.

Covid-19

V času covida se je močno povečala spletna prodaja, saj so ljudje v takratnih negotovih časih želeli izkoristiti moč kristalov predvsem za zaščito. Za mnoge so postali vir tolažbe in notranjega ravnovesja. V Ahatu so nam povedali, da je bilo takrat povpraševanje po kristalih za zaščito, dobro energijo, sprostitev, motivacijo in učenje. “Hvala bogu so ti časi mimo, saj je kristalov toliko različnih oblik, struktur in barv, da je pri izbiri in nakupu še vedno najlažje, da gre stranka v poslovalnico. Vidi kristal, ki ji ustreza, ga občuti in prepozna njegovo energijo,” so pojasnili.

Kako izbrati pravi kristal?

Kljub raznovrstnosti na spletu je obisk fizične trgovine še vedno najlažji način za izbiro in nakup kristala. Stranka ga lahko vidi, občuti in celo prepozna njegovo energijo, kar zagotovo omogoča boljšo izbiro. V preteklosti je bilo povpraševanje predvsem za nakit iz kristalov (uhani, zapestnice, obeski), vendar se tudi ta trend počasi spreminja. V zadnjem času opažajo, da se povečuje prodaja “magičnih kamnov” za prostor in lastno uporabo. Predvsem gre tukaj za zaščito pred negativno energijo.

Gospa Pišek strankam svetuje, da izberejo kristal, ki jih intuitivno pritegne in jim je všeč, saj ga bodo le tako tudi uporabljali. Lahko pa ga izberejo tudi glede na svoje nebesno znamenje ali zdravilne lastnosti. “Kristali se lahko izbirajo in kupujejo na različne načine, lahko po nebesnem znamenju, lahko po zdravilnih lastnostih, ampak, kar opažamo in tudi sami predlagamo je to, da stranke izberejo kristal, ki jih pritegne, ki jim pade v oči in, ki jim je všeč, saj ga bodo le tako uporabljali.

Nova atrakcija

V Mariboru se je nedavno pojavila nova atrakcija – stroji, ki vsebujejo majhne kristalčke v obliki srca. Ti stroji omogočajo, da ljudje za samo 2€ dobijo “njim usojen kristal”. Tudi tukaj nas je zanimalo mišljenje profesionalcev na tem področju.

Pomembno je vedeti, da kakovost kristalov v strojih, ki so se razširili po mestu, ni vprašljiva. Vendar pa ljudje, ki prejmejo takšen kristal, pogosto ne vedo kako se imenuje ali kakšne lastnosti ima. “Da bi ta aparat izdal točno tisto srce, ki ga oseba potrebuje je težko. Kar iz aparata “pade” to oseba dobi, ni pa rečeno, da jo bo to srce pritegnilo, mogoče zaradi barve ali strukture. Tako ga največkrat pospravijo kar v žep,” so nam povedali v Ahatu. V nasprotju s tem, kupci, ki se odločijo za nakup v specializirani trgovini, prejmejo ime in opis kristala skupaj z navodili za uporabo.

Trend naraščajoče uporabe kristalov je tako več kot le modna muha. Jasno postaja, da imajo ti dragi kamni v sodobnem svetu pomembno vlogo, saj njihova energija in številne možnosti uporabe privabljajo ljudi vseh generacij. Ravno to jim omogoča, da postajajo vedno bolj pomemben del našega vsakdana.