Odsek državne ceste med Miklavžem in Hajdino so pred časom zaradi del zaprli za ves promet. Zapora bo trajala dva meseca, obvoz pa je urejen po lokalnih cestah, za težja tovorna vozila s priklopnikom pa po avtocestnih priključkih. Na nas se je obrnila ena od tamkajšnjih prebivalk, Maja Spudič, ki pravi, da so stanovalci zaradi obvoza na robu obupa. Ne samo nenehni hrup in prah, ki so ga tam deležni, nihče, ki vozi tam mimo, namreč ne upošteva omejitve 30 kilometrov na uro. Maja Spudič navaja, da so doslej z opozorili naleteli na gluha ušesa, pa tudi policija, ki na Karantanski ulici občasno postavi radar, nima pravega posluha.

“To je dirkališče”

“Moja hiša ni niti štiri metre oddaljena od te obvozne ceste, skozi katero sedaj poteka ves tranzitni, mednarodni promet. Glavna težava je, da ta cesta ni ustrezno široka, da bi po njej potekal dvosmerni promet. Teden dni pred obovozom so ob robu ceste nasipali recikliranec, zdaj pa tam vsak dan znova cesto zasipavajo Nigradovi delavci, ker nastajajo luknje, ko si nasproti vozeča vozila umikajo. Cesta nima nobenih talnih označb, ki bi označevale, kje je sredina ali konec cestišča. Ni pločnika, ni kolesarskih poti. Mi v prvi vrsti opozarjamo zato, ker so v naselju tudi predšolski in šolski otroci, ki jim je to glavna pot v šolo. Tudi popolne ulične razsvetljave ni. Stanovalci se zjutraj sploh ne moremo vključiti v ta promet. Čeprav ima ta cesta znak omejitve 30 kilometrov na uro, se po njej, verjemite mi, vozijo 80 kilometrov na uro in še več. To je divjanje, avtocesta, dirkališče.”

Koliko je omejitev?

Pred kratkim je tam radar postavila tudi policija. “Sosed, ki je govoril z njimi, je dobil odgovor, da radar meri hitrost na 50 kilometrov na uro. Zakaj torej tabla z omejitvijo 30 kilometrov na uro, če se je nobeden ne drži. Policisti namreč pravijo, da omejitev velja samo do križišča,” še navaja Maja Spudič, ki ob tem zatrjujejo, da se tam vozijo tudi avtobusi in tovornjaki. “Dva dni nazaj smo opazili rešilec, ker so že zbili enega motorista. Naj omenim še, da je gradbeništvo Repnik na svojo pest v preteklosti financiralo našo ulico, da je ta bila sploh asfaltirana in da nam s tem omogoči dostop do naših hiš. Ni bila namenjena temu, da bi tako ‘težki’ promet sploh vzdržala. Bojimo se, da bo zdaj ves ta promet uničil cesto. In kdo je tisti, ki nam jo bo potem popravil,” se sprašuje naša sogovornica.

Merilec hitrosti bo nameščen

Za komentar smo prosili župana občine Miklavž na Dravskem polju Egona Repnika. V vednost nam je poslal dovoljenje za popolno in delno zaporo, ki temelji na vseh potrebnih strokovnih podlagah.

“Relacija obvoza je bila določena kot najbolj optimalna rešitev na terenu, čeprav pri nobenem obvozu ni rešitev optimalna glede na želje in interese udeležencev v prometu, še bolj pa stanovalcev na območju obvoza. Vsi akterji iščemo najboljše rešitve tako za udeležence v prometu kot za stanovalce na območju obvoza, pri čemer smo angažirali tako policijo kot SOU – redarstvo. Občina Miklavž bo na omenjenem območju namestila tudi merilec hitrosti, ki bo udeležence v prometu še bolj očitno in neposredno opozarjal na nujno potrebno previdnost in uvidevnost v prometu, še posebej v izrednih okoliščinah. V času trajanja obvoza bo potrebno veliko strpnosti in enotnosti vseh za doseganje javnega interesa – Ptujska cesta se namreč obnavlja in dograjuje s pločnikom in kolesarko ravno zaradi večje varnosti prometa, predvsem pa v interesu najranljivejših udeležencev v prometu – pešcev in kolesarjev,” nam je še odgovoril župan.