Pomemben član Partnerstva za Pohorje, ki s svojimi aktivnostmi pod koordinacijo Regionalne razvojne agencije za Podravje – Maribor združuje turistično ponudbo na celotnem Pohorju in jo predstavlja kot prepoznavno in enotno turistično destinacijo, je javno podjetje Marprom d.o.o. Omenjeno javno podjetje opravlja mestni potniški promet na skupno 21 avtobusnih linijah znotraj Mestne občine Maribor. Poleg tega izvaja še prevoze na integriranih linijah za osnovne šole v Mariboru, posebne linijske prevoze (šolske in druge) v sosednjih občinah ter občasne in mednarodne prevoze potnikov. Je tudi upravljavec glavne avtobusne postaje v Mariboru, na podlagi koncesijske pogodbe, sklenjene z Mestno občino Maribor za obdobje do aprila 2026, upravlja s parkirišči in izvaja službo odvoza vozil s pajkom. Na podlagi koncesijske pogodbe upravlja tudi žičnice na Mariborskem Pohorju, smučišča in druge objekte. Pomemben segment Marpromove ponudbe na Mariborskem Pohorju pa je tudi priljubljen kolesarski park z različnimi progami za spuste z gorskimi kolesi (Bike park Pohorje). Ob spodnji postaji Pohorske vzpenjače je urejen še kolesarski poligon pump track.
Podjetje Marprom je eden od ustanovnih članov partnerstva. Kot upravljavec žičnic in smučišč na mariborskem in areškem Pohorju je tesno prepleten s širšo interesno sfero. “Menimo da je povezovanje najboljša možna pot za nadaljnji razvoj skupnosti. RRA Podravje – Maribor je pri tem kot spodbujevalec in razvijalec ključni potencial, ki smo ga prepoznali in želeli vključiti v naše poslovanje,” pojasnjuje direktor podjetja Ranko Šmigoc.
Za modernizacijo žičniških naprav in outdoor centra Maribor – Areh so pridobili nepovratna sredstva
Ker so bili s projektom modernizacije žičniških naprav in izgradnjo outdoor centra Maribor – Areh uspešni pri prijavi na tedanjem razpisu Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (zdaj Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport), nas je zanimalo, katere ključne investicije prinaša projekt in kako daleč so. V Marpromu odgovarjajo, da je projekt v polnem teku in mora biti zaključen do izteka leta 2023. Projekt zajema izgradnjo srednje postaje krožno kabinske žičnice (gradbena dela že potekajo), izgradnjo nove štirisedežnice Ruška (pravkar zaključen razpis za izbiro dobavitelja), vzpostavitev treh gibalnih parkov (v zaključnem delu priprave razpisa), treh dodatnih kolesarskih prog, nabavo kartomatov, led displejev ter vzpostavitev 5-zvezdničinega doživetja na Pohorju. Slednje bo ponujalo najboljšo možno promocijo Pohorja skozi naravo, rekreacijo, adrenalin, kulinariko in zabavo.
Projekt je vreden 7,5 milijona evrov, od tega so preko Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport pridobili 5,964 milijonov evrov nepovratnih sredstev, 460.000 evrov je višina soudeležbe Mestne občine Maribor (vezano na srednjo postajo KKŽ), razliko pa krije javno podjetje Marprom iz lastnih sredstev.
Marprom bo še naprej sodeloval pri promociji Pohorja kot blagovne znamke, skupni smučarski karti napoveduje digitalizacijo
V Marpromu se zavedajo pomena skupne promocije. S sloganom destinacije Pohorje Osvobodi misli so tako oblepili svoj avtobus in dva avtomobila. Šmigoc ob tem pravi, da je vsekakor potrebno razumeti Pohorje kot destinacijo, ki jo moramo dojemati kot primarno vsi, ki smo z njo neposredno ali posredno povezani. “Marprom je sestavni del te velike zgodbe in jo podpira, zato bomo v sklopu širitve brenda Pohorje tudi v prihodnje aktivno sodelovali, seveda pa ob tem še naprej promovirali tudi lastno blagovno znamko, ki je in bo ostala sestavni del celote.”
Prav tako v Marpromu pozdravljajo skupno 4-dnevno smučarsko karto, ki predstavlja velik korak sodelovanja med smučarskimi centri. Pravijo, da je to dobra zgodba, ki potrebuje še nekaj časa, da se prime. “Še bolje bo, ko jo bomo lahko v celoti digitalizirali.“
Obisk bike parka, ki ga bodo razširili, je letos bistveno boljši
Kakšne novosti se obetajo glede Bike parka Pohorje in nove kolesarske sezone? “V letošnjem letu se bo dogradila World Cup proga, v okviru omenjenega projekta bomo dodali dodale tri nove proge, prav tako intenzivno delamo na legalizaciji trailov.” Po Šmigočevih pojasnilih je v primerjavi z lanskim letom obisk bike parka bistveno boljši, res pa je, da lani niso bili tako učinkoviti pri odprtju. Letos namreč park deluje že od začetka aprila, prav tako so že sredi zime izkoristili obdobje inverzije in imeli bike park nekaj dni odprt tudi v januarju.
Partnerstvo zagotavlja skupno jedro in volumen za črpanje evropskih sredstev
Ob koncu sogovornik kot pozitivno oceni delo Partnerstva za Pohorje glede aktivnosti kolesarskega produkta (označevanje tras Pohorske kolesarske transverzale in sedmih krožnih kolesarskih povezav med centri na Pohorju, ki potekajo po gozdnih in makadamskih cestah). “Zelo koristna povezava, v kateri smo lahko bolj učinkoviti kot celota. Pohorska kolesarska transverzala je odlična priložnost za nadaljnji razvoj vseh centrov, prav tako nas zbližuje in povezuje.” Šmigoc je prepričan, da smo skupaj močnejši. Pravi, da so priložnosti na področju pridobivanja sredstev iz Evropskih skladov velike, potrebovali pa bomo skupno jedro in volumen. “Partnerstvo nam to zagotavlja.”