Partnerstvo za Pohorje je v dobrih dveh letih delovanja med drugim vzpostavilo krovno spletno stran destinacije, enotne turistične informacijske table in sedem krožnih kolesarskih povezav med centri na Pohorju. Zaživela je tudi skupna smučarska karta, vse s ciljem zarisati Pohorje na turistični zemljevid sveta. Partnerstvo zajema več kot 30 partnerjev, med katerimi je 19 občin (Dravograd, Hoče-Slivnica, Lovrenc na Pohorju, Maribor, Mislinja, Muta, Oplotnica, Podvelka, Rače-Fram, Radlje ob Dravi, Ribnica na Pohorju, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenj Gradec, Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice, Vitanje, Vuzenica in Zreče), 5 ključnih nosilcev turistične ponudbe (Unitur, Marprom, Vabo, Hotel Jakec in Turi, turizem Pohorje) ter 6 članov (RRA Podravje – Maribor, Regionalna razvojna agencija za Koroško, Razvojna agencija Savinjske regije, RIC Slovenska Bistrica, LTO Rogla – Zreče, GIZ in Zavod za turizem Maribor). RRA Podravje – Maribor je prevzela vlogo koordinatorja partnerstva in s svojo ekipo aktivno sodeluje z vsemi ključnimi deležniki na Pohorju.

“Poudarek bo na skupni promociji, oblikovanju kolektivne blagovne znamke, povezovanju dogodkov, izboljšanju infrastrukture in pripravi projektov za pridobivanje dodatnih virov financiranja. Prav tako bomo še naprej pomagali pri vzpostavitvi Regijskega parka Pohorje in vzpostavitvi lesnih centrov,” je na tiskovni konferenci v Slovenski Bistrici konec lanskega leta povedal Uroš Rozman, direktor Regionalne razvojne agencije (RRA) Podravje – Maribor.

V Marpromu vidijo dodano vrednost v ustvarjanju skupnih produktov in enotnem nastopu na trgu

V podjetju Marprom, ki je upravljavec vseh žičniških naprav in smučišč na Mariborskem Pohorju in Arehu, sodelovanje v okviru Partnerstva za Pohorje ocenjujejo kot pozitivno. Kot so spomnili, je nedavno zaživela skupna spletna stran www.pohorje-slovenija.si, prav tako je bila decembra 2021 uvedena skupna 4-dnevna smučarska vozovnica največjih pohorskih smučarskih centrov oziroma ponudnikov (Marprom na Mariborskem Pohorju in Arehu, Unitur na Rogli, Vabo na Kopah, Hotel Jakec na Treh kraljih in Turi, turizem Pohorje v Ribnici na Pohorju). V načrtu je tudi označitev kolesarskih poti po Pohorju med Mariborom in Slovenj Gradcem, ki bo predvidoma urejena po koncu zimske sezone.

“Dodano vrednost povezovanja vidimo ravno v ustvarjanju skupnih produktov in enotnem nastopu na trgu. So pa začetki po navadi težki, saj takšni skupni projekti zahtevajo veliko sodelovanja in usklajevanja, zato jih ni mogoče izpeljati čez noč. Še več konkretnih rezultatov si tako obetamo v prihodnje.”

Unitur: Največji potencial je v razvoju in trženju ponudbe, ki bo povezovala ponudnike in jim omogočila povezano skupno promocijo

Tudi zreško podjetje Unitur, ki v Partnerstvu za Pohorje sodeluje  s svojima turističnima središčema Rogla in Terme Zreče, podpira združevanje turističnih subjektov na Pohorju in povezovanje z namenom krepitve prepoznavnosti Pohorja kot turistične destinacije, ki je pisana na kožo aktivnim skupinam, družinam in posameznikom, ki prisegajo na zdrav in vitalen življenjski slog ter oddih pojmujejo kot aktivno preživljanje prostega časa v neponovljivi naravi, ki ponuja številne možnosti za zimske športe, pohodništvo, kolesarstvo, tek ali zgolj zabavne počitnice z družino.

“Ključno nalogo Partnerstva za Pohorje prepoznavamo v razvoju izvirnih doživljajskih produktov, ki so med seboj povezani in izhajajo iz pohorske neponovljivosti, ki je skupna vsem ponudnikom na eni strani, ter iz pestrosti obstoječe turistične ponudbe na Pohorju, ki je pri posameznem ponudniku ekskluzivna na drugi strani. Glede na to, da je Pohorje zaključena geografska enota, ki je obvladljiva tudi v krajšem času bivanja, je širjenje mreže ponudnikov z vključevanjem njihovih avtentičnih doživetij dodana vrednost tako za goste in obiskovalce kot tudi za ponudnike.”

Na vprašanje, na katerih segmentih v okviru skupne zgodbe želijo še posebej sodelovati, v Uniturju odgovarjajo: “Prepričani smo, da je največji potencial v razvoju in trženju ponudbe, ki bo povezovala ponudnike in jim omogočila povezano skupno promocijo, hkrati pa uporabnikom omogočila raznolikost doživetij, ki izhajajo iz specifične ponudbe posameznega centra. Takšen primer je skupna 4-dnevna smučarska vozovnica, ki enkrat v času veljavnosti omogoča smučanje tudi na enem izmed petih partnerskih pohorskih smučišč in je eden izmed ciljev nove strategije Pohorja, ki se dejansko uresničuje v praksi.”

Podjetje Vabo: Skupni nastop na trgu, zastopanje skupnih interesov in skupni razvojni cilji so največje dodane vrednosti povezovanja

Boštjan Paradiž, direktor podjetja Vabo, ki je od stečaja podjetja GTC Kope najemnica smučarskih naprav na slovenjgraškem Pohorju, je izpostavil nujnost ureditve ključne infrastrukture, kot so ceste, žičnice in kolesarske proge. Povezovanje je pogoj za uspeh, če želimo postati mednarodna trajnostna destinacija. Skupni nastop na trgu, zastopanje skupnih interesov in skupni razvojni cilji so največje dodane vrednosti povezovanja. Na vseh treh segmentih želimo še posebej sodelovati, ker se nam zdijo ključni, da bodo cilji izpolnjeni.”