V sklopu 21. šolskega tekmovanja Mladi podjetnik so na Srednji ekonomski šoli in gimnaziji Maribor izvedli izbor najboljše poslovne ideje oziroma poslovnega načrta v šolskem letu 2020/2021, ki poteka v okviru projekta Podvig.
Na šolskem tekmovanju Mladi podjetnik je ‘pitchalo’ pet ekip. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali Marko Podgornik Verdev, generalni direktor podjetja Mikro + polo, Mitja Sagaj, nekdanji dijak Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor, novinar pri časniku Večer in nekdanji svetovalec v Tovarni podjemov in Aleš Zorc, prav tako nekdanji dijak šole ter soustanovitelj in vodja poslovnega razvoja v startup podjetju Agitro, je izbrala zmagovalce in podelila nagrade.
Najboljša ekipa Samlarin je predstavila prototip naprave, ki v dveh minutah očisti in razkuži očala. Avtorji inovativne ideje so Lara Štraus, Samo Bračun in Lan Blagajac. Drugo mesto sta si delili ekipi Bee pretty in Babyya, dekleta prve ekipe, Nastja Zadravec, Alice Mikek, Maša Kneževič in Eneja Jamnik, so predstavila kozmetične izdelke, dekleta druge ekipe, Žana Žabčič, Špela Kolosovski in Danaja Krajnc, pa flaške z adaptiranim mlekom za enkratno ali večkratno uporabo. Zmagovalne skupine so predstavitve pripravile pod mentorstvom profesorice Milene Fundak.
Član komisije Aleš Zorc je po dogodku povedal, da je »to tekmovanje zelo dobra priložnost za dijake, da pokažejo svoje znanje na področju podjetništva in ekonomije in obenem tudi druge veščine, na primer javno nastopanje, pisno izražanje v poslovnem načrtu ipd. Za to tekmovanje je potrebna paleta znanj, ki so jih dijaki nam (komisiji) zelo dobro predstavili.«
Dodal je še, da ga »vsako leto navdušijo ideje pri dijakih, vidi se, da so neobremenjeni, pustijo si prosto pot. V preteklosti sem delal tudi z drugimi ciljnimi skupinami, na primer študenti, in priznati moram, da so dijaki veliko bolj kreativni, manj se omejujejo.«
»Kot bivši dijak srednje ekonomske šole vidim, da se moja pripadnost šoli vsako leto povečuje, dobil sem potrditev, da sem se pravilno odločil za šolanje na ekonomski šoli. Tudi ti dijaki, četudi ne bodo delali v ekonomiji, so dobili in še bodo dobili znanje na tem področju. To jim bo pomagalo, da bodo sami dobri zaposlovalci ali pa da bodo konkurenčni. Usvojili so veščine, ki so v sodobnem svetu izjemno pomembne – naučili so se javnega nastopanja in priprave vizualnih gradiv,« je še dejal Zorc.
»Kot bivši dijak srednje ekonomske šole vidim, da se moja pripadnost šoli vsako leto povečuje, dobil sem potrditev, da sem se pravilno odločil za šolanje na ekonomski šoli. Tudi ti dijaki, četudi ne bodo delali v ekonomiji, so dobili in še bodo dobili znanje na tem področju. To jim bo pomagalo, da bodo sami dobri zaposlovalci ali pa da bodo konkurenčni. Usvojili so veščine, ki so v sodobnem svetu izjemno pomembne – naučili so se javnega nastopanja in priprave vizualnih gradiv,« je še dejal Zorc.
»Jaz imam za seboj že štiri izbore in redko se zgodi, da je odločitev komisije tako enotna, kot je bila letos. Vedeli smo, da je zmagovalec na dlani, saj je ekipa izstopala na vseh področjih. Ne želim delati krivice ostalim, saj so vsi bili odlično pripravljeni, ampak ta ekipa pa je bila v samem nastopu daleč najbolj prepričljiva, počutil sem se nagovorjenega. To je bila prva ekipa nastopajočih, ki se je obrnila proti komisiji, naslavljala je komisijo, vzpostavila očesni kontakt, prototip izdelka smo lahko prijeli in tako smo si lažje predstavljali, kaj počnejo. To so stvari, ki zelo vplivajo danes na komisijo, v prihodnosti pa bodo na stranko. Tudi njihov poslovni načrt je bil daleč najbolj dodelan,« je o odločitvi komisije delaj Aleš Zorc.
»Slišal sem, da je imelo nekaj dijakov zadržek, ali se sploh predstaviti. Mislim, da je to čudovita priložnost, ki ni dana vsakemu in jo je vredno izkoristiti,« je še jasen Zorc.
Dijakinja Laura Beriša Zorec in dijak Enej Podgornik sta dogajanje popestrila z glasbenima točkama, dijaka Nataša Miklaužič in Tine Dobrina pa sta dogodek povezovala, mentorici dijakom sta bili profesorici Bronja Jarc in Milena Fundak.
Dijaki 2. in 3. letnikov ekonomske gimnazije so pred ‘pitchi’ prisluhnili zanimivemu predavanju Tanje Ciglarič, nekdanje dijakinje Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor, podjetnice in marketinške strokovnjakinje, ki je dijakom povedala več o digitalnem marketingu.
Tanja Ciglarič je po dogodku povedala: »Po 22 letih sem se z veseljem vrnila na ekonomsko srednjo šolo, kjer se je moja karierna pot začela. Tu sem spoznala marketing, ki je postal moja velika strast. Vesela sem bila tudi mojih profesorjev, ki so mi ostali v zelo lepem spominu. Razveselila sem se povabila, da predam znanje, ki je trenutno na podjetniški poti zelo pomembno. To je digitalni marketing. Pozdravljam takšne dogodke in projekte, ki dijake že konkretno pripravljajo na realni svet podjetništva.«
Podjetnica je še priznala, da je »kreativnost, ki so jo pokazali dijaki pri ustvarjanju svojih podjetniških idej, neverjetna. Bila sem zelo presenečena nad pripravo prodajnih predstavitev, ki so bile zelo dodelane. Tako da – kapo dol.«
Dijakom je za popotnico zaželela »čim več znanja iz prakse in da boste v življenju poskusili čim več stvari ter našli svojo strast. Ne pozabite pa ostati človek in delati dobro za naš svet. Pa radi se imejte.«