Minister za infrastrukturo, Peter Gašperšič, je prebivalcem ob 13 kilometrov dolgem nedokončanem delu podravske avtoceste med Draženci in mejnim prehodom Gruškovje, danes zagotovil, da bo tudi ta odsek končan v skladu z načrti. Kot je pojasnil, bo prišlo le do nekajmesečne zamude, saj iščejo možnosti za pridobitev dodatnih evropskih finančnih virov.
Gašperšič je s predstavniki Darsa obiskal traso nedokončane avtoceste
Gašperšič je včeraj s predstavniki Darsa obiskal traso nedokončane avtoceste v Podlehniku in se sestal s tamkajšnjimi župani, ki so jih septembra dodobra razjezili pomisleki ministra med zaslišanjem pred pristojnim parlamentarnim odborom. Minister je danes v zvezi s tem pojasnil, da je bila njegova razprava morda razumljena napačno.
Predsednik uprave Darsa, Matjaž Knez, je povedal, da je gradbeno dovoljenje za prvi odsek pridobljeno in s tem so izpolnjeni pogoji za začetek razpisa za izbiro izvajalca gradbenih del.
“V mesecu, odkar sem minister, sem se intenzivno ukvarjal z vprašanjem zagotavljanja čim večjega deleža evropskega denarja za ta projekt. V tem času smo začeli preučevati možnosti in želimo jih še preveriti pri Evropski komisiji. Računamo, da bomo o tem več vedeli v zelo kratkem času, mesecu ali dveh,” je dejal Gašperšič in dodal, da bo Dars takoj zatem nadaljeval z aktivnostmi za izgradnjo odseka.
Predsednik uprave Darsa, Matjaž Knez, je povedal, da je gradbeno dovoljenje za prvi odsek pridobljeno in s tem so izpolnjeni pogoji za začetek razpisa za izbiro izvajalca gradbenih del. Obenem pa ga veseli pobuda države, da preveri možnost pridobitve več evropskega denarja, kot je to bilo v investicijskem programu sprva predvideno.
Prioriteta Evropske unije vse koridorske povezave
“Nenazadnje je tudi nova evropska komisarka za promet, Violeta Bulc, na zaslišanju pred evropskim parlamentom dejala, da so prioriteta Evropske unije vse koridorske povezave. To bi za Dars pomenilo tudi manjšo finančno izpostavljenost, kar je za družbo zelo pomembno,” je dejal Knez.
Za župane so bila današnja zagotovila ministra dobra novica, zato bodo za zdaj tudi preložili napovedane pritiske in morebitno zaporo ceste. Kot je povedal župan Podlehnika, Marko Maučič, je za njih pomembno, da se projekt nadaljuje, nekajmesečnemu zamiku pri terminskem načrtu pa, zaradi poskusa pridobitve več evropskega denarja, ne nasprotujejo.
Za župane so bila današnja zagotovila ministra dobra novica, zato bodo za zdaj tudi preložili napovedane pritiske in morebitno zaporo ceste. 
“Poskus izboljšanja finančne konstrukcije, ki je za državo zagotovo dobrodošel, razumemo kot pametno dejanje, za nas pa je pomembno to, da avtocesta bo. Če bo prišlo do meseca ali dveh zamika, bomo to tolerirali, kot smo dolga leta tolerirali prelaganje investicije,” je dejal Maučič, ki pričakuje, da se odprtje avtocestnega odseka, predvideno za leto 2018, zaradi tega ne bo bistveno zamaknilo.
Po zdaj zastavljenih načrtih bo torej v naslednjih dveh mesecih jasno, ali si Slovenija lahko na račun projekta obeta več denarja iz Bruslja, temu ustrezno pa bodo nato prilagodili investicijski program. Če državi ne bo uspelo zagotoviti več evropskega denarja, bo po zagotovilih ministra finančna konstrukcija ostala nespremenjena. Po tej je projekt ocenjen na 246 milijonov evrov, od tega je za zdaj predvidenih 56 milijonov evropskih evrov. Ministrstvo si bo prizadevalo doseči 85-odstotno evropsko financiranje, kakršno je bilo običajno tudi v prejšnji finančni perspektivi.
Prvi mož Darsa je še pojasnil, da bi Dars po sedanji finančni konstrukciji iz lastnih virov prispeval 70 milijonov evrov, 117 milijonov pa bi pridobili s krediti pri Evropski investicijski banki, za katera že imajo poroštva. Če jim uspe iz Bruslja dobiti več denarja, bi se po njegovih besedah lahko temu primerno manj zadolžili.
Za omenjeni odsek je bil po sedanjih načrtih razpis del predviden sredi septembra, z deli so nameravali začeti marca prihodnje leto, celotna trasa pa bi bila končana v letu 2018. Za zdaj so torej v zamudi za nekaj več kot mesec dni.