Danes je 15. januar, ponedeljek, ki je že nekaj let označen za "najbolj depresiven dan v letu". Pod poimenovanje in trditev o najbolj depresivnem dnevu v letu se je podpisal dr. Cliff Arnall, nekdanji predavatelj na Univerzi Cardiff v Walesu leta 2005. Ustvaril je celo matematično formulo, ki je upoštevala različne dejavnike, ki prispevajo k zaznanemu povečanju žalosti in stresa v januarju. Ti dejavniki so vključevali vremenske razmere, stopnjo dolga, čas od božiča, čas od neizpolnjevanja novoletnih zaobljub in stopnjo motivacije.

Kljub začetni pozornosti pa je znanstvena skupnost hitro kritizirala Arnallovo formulo zaradi pomanjkanja empiričnih dokazov in znanstvene strogosti. Strokovnjaki za duševno zdravje so opozorili, da matematična enačba ne more natančno napovedovati kompleksnih čustvenih stanj.

Gre le za marketinški trik?

Postopoma se je modri ponedeljek spremenil v marketinški trik, ki ga podjetja in mediji izkoriščajo za promocijo izdelkov in storitev, ki naj bi omilili zaznano mračnost tega dneva. Potovalne agencije ponujajo pobeg v modrem ponedeljku, medtem ko blagovne znamke dobrega počutja promovirajo izdelke za izboljšanje razpoloženja. To komercializacijo mnogi kritizirajo, saj modri ponedeljek postaja bolj marketinško orodje kot pristen odraz duševnega zdravja.

Poudariti pa je treba, da modri ponedeljek ni naključen, saj se pojavi v času, ko mnogi doživljajo poslabšanje razpoloženja zaradi zmanjšane dnevne svetlobe, mrzlega vremena in popraznične utrujenosti. To obdobje pogosto sproži sezonsko čustveno motnjo (SAD), ki lahko prispeva k občutkom žalosti.