Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo premierno izvedla dramo Mirjane Medojević po motivih zgodb Milene Miklavčič Ogenj, rit in kače niso za igrače Prividi kačjega pastirja v režiji Daniela Daya Škufce.

FOTO: SNG Maribor

Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v četrtek, 24. septembra 2020, in v petek, 21. septembra 2020, premierno izvedla dramo Mirjane Medojević po motivih zgodb Milene Miklavčič Ogenj, rit in kače niso za igrače Prividi kačjega pastirja v režiji Daniela Daya Škufce. Igrajo Minca Lorenci, Zvezdana Novaković, Mateja Pucko, Miloš Battelino in Žan Koprivnik.

Knjiga oziroma knjižna trilogija Ogenj, rit in kače niso za igrače avtorice Milene Miklavčič, pisateljice, novinarke in ljubiteljske raziskovalke ter zbirateljice etnološko-antropološkega gradiva o spolnem življenju Slovencev v dvajsetem stoletju, je postala kultna knjiga, ki na poljuden način razgalja delikatne teme intimnega (spolnega, družinskega) življenja Slovencev starejših generacij, pri čemer nam sporoča, da kljub temu, da danes živimo v povsem drugačnem svetu kot pred petdesetimi ali stotimi leti, mlajše generacije v kolektivni podzavesti še vedno nosijo in nezavedno živijo vzorce intimnega vedenja, kakršne so živeli njihovi predniki.

Režijo uprizoritve, ki bi morala biti premierno uprizorjena že v prejšnji sezoni, pa je študij prekinila pandemija, je prevzel Daniel Day Škufca, ki v mariborski Drami režira prvič. O tem, zakaj je izbral za inspiracijo omenjeno knjigo, pravi: »Mojo ustvarjalnost pogosto vznemirjajo rane. Predvsem take, ki jih začutim tudi pri sebi. Po prvih stotih straneh knjige mi je bilo jasno, da sem se znašel v gnojni rani, v katero si želim zabresti skozi proces. Hkrati pa mi je bilo jasno, da ta konkretna rana presega moje kapacitete in da bo za to potrebno izvleči moči iz vseh, ki bodo z mano skočili vanjo.«

»Mojo ustvarjalnost pogosto vznemirjajo rane. Predvsem take, ki jih začutim tudi pri sebi. Po prvih stotih straneh knjige mi je bilo jasno, da sem se znašel v gnojni rani, v katero si želim zabresti skozi proces. Hkrati pa mi je bilo jasno, da ta konkretna rana presega moje kapacitete in da bo za to potrebno izvleči moči iz vseh, ki bodo z mano skočili vanjo.«

Mirjana Medojević, nagrajena gledališka režiserka in dramatičarka (Črnogorka, ki je svoj ustvarjalni prostor našla v Sloveniji), je »po metamorfozah spomina na zbrane zgodbe Ogenj, rit in kače niso za igrače Milene Miklavčič, na Metamorfoze Ovida, na pesmi Ljubomira Đurkovića, na pesmi Tiborja Hrsa Pandurja in na gledališke prizore igralcev in igralk« napisala besedilo Prividi kačjega pastirja. V intervjuju za gledališki list je avtorica in dramaturginja na projektu povedala: »Ko se začne igra, se zmeraj izkaže, ali je nekaj smiselno ali ne, ker igra ni možna, če je samo moja in jo razumem samo jaz … To lahko sploh ne bi bila igra, ampak blaznost. Z drugimi besedami – zame je igra, ki je režija ali pisanje, most do vsebine samo, če jo zagrabijo tudi drugi. Predloge igre, ki predstavlja tudi to gledališko besedilo, si nisem izmislila jaz, igra je že bila skrita v besedni zvezi “kačji pastir” in v verzu “Ogenj, rit in kače niso za igrače”.«

Dramaturginja Mirjana Medojević, scenograf Daniel Day Škufca, kostumograf Timotej Rosc, skladateljica Zvezdana Novaković, asistentka scenografa Nastja Mezek, lektorica Metka Damjan.