Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo jutri, v petek, 3. oktobra 2014, premierno uprizorila Mozartovo opero Čarobna piščal, pod taktirko Roberta Houlihana in v režiji Bruna Berger-Gorskega.
Nastopili bodo: Marcos Fink, Martin Sušnik, Nina Dominko, Andreja Zakonjšek Krt, Jaki Jurgec, Mojca Bitenc, Dušan Topolovec, Katja Konvalinka, Valentina Čuden, Dada Kladenik, Eva Černe, Petra Crnjac, Inez Osina, Alfonz Kodrič in Klemen Torkar ter balet, zbor in orkester Opere in Baleta SNG Maribor. Scenograf je Daniel Dvořák, kostumograf Alan Hranitelj, oblikovalec luči Marino Frankola, koreograf Božena Klimczak, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, asistentki režije Nynke van den Bergh, Tanja Lužar.
Čarobna piščal (Die Zauberflöte), opera z govorjenimi dialogi v dveh dejanjih, nedvomno velja za eno največjih Mozartovih mojstrovin, ki jo je skladatelj napisal v zadnjem letu svojega življenja (1791) na nemški libreto svojega prijatelja – pevca, igralca in gledališkega upravitelja, Emanuela Schikanedra.
Čarobna piščal (Die Zauberflöte), opera z govorjenimi dialogi v dveh dejanjih, nedvomno velja za eno največjih Mozartovih mojstrovin, ki jo je skladatelj napisal v zadnjem letu svojega življenja (1791) na nemški libreto svojega prijatelja – pevca, igralca in gledališkega upravitelja, Emanuela Schikanedra. Operno delo se zaradi kompleksne vsebine, ezoterike in bogate simbolike, ki spremlja človeka že od samega začetka njegovega obstoja, predvsem pa po svojem duhovnem predznaku, uvršča med izrazno najmočnejše glasbeno-gledališke stvaritve iz dobe razsvetljenstva.
Večno aktualne teme, zajete v simbolni boj med dobrim in zlim, med svetlobo in temo ali – v sodobnem kontekstu psihoanalize – med jazom in nezavednim, je Mozart mojstrsko zajel v podobo “plemenitega” slehernika, princa Tamina, ki je razpet med skušnjavami zla v poosebitvi Kraljice noči in razsvetljeno “božansko” vladavino Sarastra. Z vlogo ptičarja Papagena, ki je nekakšen “naravni” protipol človeški plemenitosti, sta libretist in skladatelj predstavila preprostega in neizobraženega človeka, ki se bolj kot tipično razsvetljenski želji po znanju in modrosti raje prepušča zemeljskim užitkom.
Glasbena svežina tekočih melodičnih linij, prepletenost humorja z “resnejšimi” tematikami in jasnost gledališke inscenacije so vse do danes ostale prepoznavne kvalitete Mozartovega ustvarjalnega genija, ki nas že od malih nog spodbuja k razmišljanju o naši identiteti, najglobljih motivih in različnih dimenzijah naše človeškosti.
Po petkovi premieri bo Čarobna piščal na sporedu še 5., 7., 9. 11. oktobra 2014 in 31. december 2014 ter 3., 5., 6. januarja 2015. Posebej za otroke in mladino bo predstava 7. in 8. januarja 2015 izvedena tudi v krajši različici.
Kultura