Če ste ljubitelji gaziranih pijač, vam odgovor najbrž ne bo preveč všeč. Kot največja proizvajalca plastičnega odpada sta se namreč že četrto leto zapored izkazali podjetji Coca Cola in Pepsi …

Okoljevarstvene organizacije, ki opozarjajo na enormne količine plastičnega odpada na našem planetu že nekaj let pripravljajo sezname največji onesnaževalcev planeta, na katerem se običajno znajdejo nam najbolj poznane znamke. Na vrhu seznama žal že četrto leto zapored kraljujeta podjetji, ki proizvajata gotovo najbolj popularni gazirani pijači vseh časov – Coca Cola in Pepsi.

Foto: Break Free From Plastic

Seznam podjetij, ki s proizvodnjo plastične embalaže najbolj onesnažujejo planet je bil skupaj s pozivom k prevzemu odgovornosti objavljen v posebnem glasilu »BRANDED Volume IV:  Holding Corporations Accountable for the Plastic & Climate Crisis«, nad katerim bdi znana mednarodna organizacija, slavna po svojem zagrizenem boju proti plastiki, Break Free From Plastic. S poročilom so tako v organizaciji poudarili, da je čas, da svetovni onesnaževalci prevzamejo odgovornost za vso škodo, ki so jo povzročili tako planetu kot človeštvu ter storijo resne korake, s katerimi bodo spremenili svoj način proizvodnje in vsaj deloma popravili razsežnosti onesnaževalske katastrofe.

Vsak kos plastike le delček onesnaževalskega mozaika

Kako seznam največjih onesnaževalcev nastaja? Povsem praktično. Organizacija Break Free From Plastic v 45 državah po svetu letno organizira več kot 440 čistilnih akcij, na katerih sodeluje nekaj več kot 11 000 prostovoljcev. Ti so tako za zadnje poročilo nabrali kar 330 493 kosov plastične embalaže, ki so jo nato razporedili glede na znamke oziroma proizvajalca, prešteli in tako dobili »zmagovalni« seznam.

Poročilo organizacije Break Free From Plastic v ospredje postavlja štiri ključne ugotovitve:

  1. Onesnaževanje s plastiko je vprašanje podnebne pravičnosti.
  2. Podjetje Coca-Cola je že četrto leto zapored najhujši korporacijski onesnaževalec plastike na svetu. Korporativni onesnaževalci plastike prispevajo k podnebni krizi.
  3. Sprememba se lahko zgodi le, če podjetja in vlade zdaj sprejmejo smiselne ukrepe.
  4. Mladi zavoljo svoje prihodnosti zahtevajo, da korporacije RAZKRIJEJO, ZMANJŠAJO in PREOBLIKUJEJO svoj način dela.

Na prvem mestu seznama že štiri leta zapored svoj monopol drži podjetje Coca Cola, takoj za petami pa ji sledi konkurenčno podjetje PepsiCo. Na tretjem mestu kraljuje Unilever (ki je, mimogrede, tudi sponzor slovite podnebne konference COP26, ki se je odvijala v teh dneh), ki je na četrto mesto izrinil tudi nam dobro poznani Nestlé.

Vir: Break Free From Plastic