Bruselj je v preteklem mesecu svoje prebivalce razveselil s prav revolucionarno novico – septembra 2021 bo namreč bruseljski javni prevoz za mlajše od 25 let brezplačen. Odločitev je povezana z občutno večjim proračunom podjetja The Brussels Intercommunal Transport Company (STIB), ki bdi nad javnim prevozom, ta se je namreč povečal za kar 61 milijonov evrov in znaša 945 milijonov evrov. Rudi Vervoort minister in predsednik bruseljske regije je ob odločitvi povedal, da so vsi skupaj navdušeni, saj si lahko mesto z dvigom proračuna podjetja STIB končno privošči velik korak v smer trajnostne mobilnosti in mladim omogoči brezplačno potovanje.
Ne le brezplačen javni prevoz za mlade, Bruselj z večjim proračunom posodablja tudi vozni park in dizelska vozila nadomešča z električnimi, teh pa bo več in bodo na postaje prihajala v še manjših razmikih.
Hkrati Bruselj načrtuje brezplačno uporabo javnega prometa omogočiti tudi starejšim od 65 let, vendar so preračunali, da obeh ugodnosti ne morejo uveljaviti sočasno, zato bodo starostniki še nekaj časa potovali plačljivo. Ne le brezplačen javni prevoz za mlade, Bruselj z večjim proračunom posodablja tudi vozni park in dizelska vozila nadomešča z električnimi, teh pa bo več in bodo na postaje prihajala v še manjših razmikih.
Slaba kakovost zraka zahteva odločne ukrepe
Bruselj sledi trendom trajnostne mobilnosti in v zadnjem času opazno spreminja svojo strategijo, v lanskem letu pa so vložili tudi precej sredstev v pravo prenovo infrastrukture. Tako so kar 174,95 milijonov evrov namenili razširitvi sistema podzemne železnice, gradbena dela pa bodo predvidoma zaključena do leta 2030.
Po ocenah namreč onesnažen zrak v Belgiji terja skoraj 9000 življenj letno, medtem ko je ta ocena na ravni Evrope okrog 400 000 preranih smrti.
Bruseljskega premika v smer trajnostne mobilnosti pa ni spodbudilo samo spremljanje zelenih evropskih prestolnic, ampak letošnja ugotovitev, da se mesto sooča z izjemno slabo kvaliteto zraka. Tako se mestne oblasti sestale z raziskovalci in strokovnjaki različnih področij ter skupaj skovali trajnostno strategijo, s katero želijo v prihodnje izboljšati kakovost zraka, posledično pa tudi kvaliteto vsakodnevnega življenja prebivalcev Bruslja. Po ocenah namreč onesnažen zrak v Belgiji terja skoraj 9000 življenj letno, medtem ko je ta ocena na ravni Evrope okrog 400 000 preranih smrti.