Prihaja trenutek, ko se odločite, da boste svojemu trenutnemu delodajalcu sporočili, da zapuščate podjetje. Ne glede na razlog, zakaj se odločate za odpoved, je pomembno, da to storite na primeren in korekten način. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali pri tem procesu.

Pravi čas za odpoved

Ena ključnih stvari, ki jo morate upoštevati, je določanje pravega trenutka za podajo odpovedi. Preverite svojo pogodbo o zaposlitvi ali zakonodajo, da ugotovite, kakšen je odpovedni rok, ki ga morate upoštevati.

Bodite pozorni na določbe glede odpovednega roka, saj se sodelovanje s trenutnim delodajalcem ne prekine takoj po podaji odpovedi.

Pisna odpoved

Odpoved vedno podajte v pisni obliki. V pisni odpovedi naj bodo navedeni ključni podatki, kot so datum prenehanja delovnega razmerja, vaš položaj v podjetju in morebitni objektivni razlogi za prekinitev. Svojo odločitev lahko tudi obrazložite, vendar bodite pazljivi, da ohranite spoštljiv in profesionalen ton.


Zapomnite si – odpoved ni odpoved, če ni pisna. Četudi kdaj v jezi izrečete besede »Dajem odpoved,« so te nične, vi pa ste pri delodajalcu še vedno zaposleni.


Vročite odpoved pravim osebam

Pisno odpoved izročite neposredno delodajalcu in v primeru, da ima podjetje kadrovski oddelek, tudi njim. Hkrati pa ohranite kopijo odpovedi zase za evidenco in morebitne dokaze.


Ali veste, kdaj vam odpravnina ne pripada? Če podate redno odpoved delovnega razmerja, vam odpravnina ne pripada, hkrati se je dobro zavedati, da v tem primeru niste upravičeni do denarnega nadomestila za primer brezposelnosti.


Vsebina odpovedi

Pri sestavi odpovedi je pomembno upoštevati strukturo in vsebino. Začnite z naslovom, v katerem navedete svoje ime, naslov, kraj in datum.

Nato sledi nagovor, ki naj bo primeren in ne preveč formalen. Jasno izrazite svoj namen že na začetku odpovedi, navedite datum in svoj položaj v podjetju.

Izkažite hvaležnost za priložnost, ki ste jo imeli in izpostavite pozitivne izkušnje, ki ste jih pridobili med delom. Predstavite tudi razloge za odhod na objektiven in spoštljiv način.

Na koncu navedite, katere projekte boste dokončali in kako se nameravate organizirati v preostalem času.

Izstopite profesionalno

Ko podate odpoved, ohranite profesionalen odnos. Kljub morebitnim težavam ali nesoglasjem, se trudite ohraniti spoštljiv in konstruktiven odnos s sodelavci in nadrejenimi. Pomembno je, da zaključite delovno razmerje na pozitiven način in pustite dober vtis. Saj veste, že star rek pravi, naj za seboj ne rušimo mostov …

Pri dajanju odpovedi se zavedajte, da gre za poslovni odnos in da je pomembno ohraniti dobre odnose za prihodnje karierno napredovanje. Pravilna komunikacija in spoštljivost sta ključnega pomena pri prekinitvi delovnega razmerja.

Omeniti je treba, da so zgoraj navedeni nasveti splošne narave in se lahko razlikujejo glede na specifične okoliščine in zakonodajo v Sloveniji. V primeru, da potrebujete podrobnejše informacije ali pravno svetovanje, se posvetujte s pravnim strokovnjakom ali sindikatom.