Mariborska policija obvešča o spletni goljufiji, ki se je zgodila pri prodaji artikla preko Facebooka. Oškodovanka se je s kupcem dogovorila, da bo artikel predala kurirski službi. Goljufija se je zgodila, ko je preko spletne strani vnesla podatke o bančni kartici. Potrdila je “prejem” plačila, prejela verifikacijsko kodo na mobilni telefon in jo prav tako potrdila. Po tem je ugotovila, da ji je bilo iz računa odtujenih več sto evrov.
Strani so prilagojene za vsakega, s čimer dajejo občutek legitimnosti
Kot pojasnjuje spletna stran Varni na internetu, gre za obliko phishing napada. Goljufi ciljajo na tiste, ki oddajajo male oglase. Po oddaji tovrstnega oglasa prodajalca po SMS sporočilu ali aplikaciji Viber oz. WhatsApp kontaktira potencialni kupec, ki uporablja telefonsko številko iz tujine. Profil v aplikaciji za sporočanje je lažen. Oseba se pozanima o oglasu in se odloči za nakup, nato prodajalcu pošlje povezavo do spletne strani, kamor bi naj vpisal podatke o kreditni kartici, da bi prejel plačilo za izdelek.
V sporočilu je povezava, ki vodi na lažno stran s podobo Pošte Slovenije. Ta stran je prirejena za vsako žrtev posebej, vsebuje podatke o prodajalcu in izdelku, včasih tudi sliko iz malega oglasa. Napadalci na portalu celo nudijo klepet kot podporo uporabnikom, da dobijo žrtve lažni občutek legitimnosti spletnega mesta. Pod krinko nakazila kupnine je potrebno vpisati podatke o kreditni kartici in potrditveno kodo iz SMS sporočila. S temi podatki lahko napadalci ukradejo sredstva z računa žrtve v znesku do limita na računu.
Z istim ciljem goljufi zlorabljajo tudi podobo naše najbolj priljubljene platforme za male oglase.
Če pride do spletne goljufije, je potrebno čim prej kontaktirati banko, če je prišlo do oškodovanja pa jo je potrebno prijaviti na lokalni policijski postaji.