Dve največji verigi otroških trgovin v Sloveniji, Baby Center in Pikapolonica sta pred združitvijo. Portal Necenzurirano.si poroča, da so zaradi tega zaksbrljeni tako potrošniki kot varuh konkurence.
Podjetji naj bi dobili novega lastnika
Po združitvi bo nastala velika franšiza s približno 70 trgovinami po celi državi. Obvladovali bodo tudi distribucijske tokove najbolj uveljavljenih blagovnih znamk. Z združitvijo naj bi verigi dobili tudi novega lastnika, slovenski investicijski sklad Alfi.
Agencije za varstvo konkurence je ugotovila, da bi lahko združitev omejevala konkurenco na večih področjih potrošniškega trga.
Po podatkih Necenzrurirano.si naj bi že prišlo do težav pri pridobivanju potrebnih dovoljenj in drobnogleda Agencije za varstvo konkurence, ki je ugotovila, da bi lahko združitev omejevala konkurenco na večih področjih potrošniškega trga.
Lahko bi prišlo do izkoriščanj položaja
Po mnenju agencije bi bila sporna prodaja otroških sedežev, gugalnikov, ležalnikov, vozičkov in stolčkov za hranjenje. Pikapolonica in Baby center imata pri vseh omenjenih izdelkih največje tržne deleže. Do zlorabe in izkoriščanj položaja bi lahko prišlo tudi v primeru veleprodajne mreže. Obe podjetji namreč omogočata naročanje izdelkov pred dveh družb. Pri Baby centru je to družba Ariel, pri Pikapolonici pa sestrska druža Apollo. Svoji konkurenci bi tako lahko izdelke prodajali po višjih cenah, kar pomeni da ne bi bilo več cenovne konkurence.
Bodoči lastnik očitke zavrača
V družbi Alfi pravijo, da nimajo namena zlorabljati položaja na projadnem trgu in bi združitev pozitivno vplivala na konkurenco. “Obe podjetji kupujeta izdelke na podlagi naročilnic tudi direktno pri proizvajalcih oz. dobaviteljih v tujini. Enako možnost imajo vsi drugi trgovci na trgu Republike Slovenije, s tem pa so povezane tudi nizke vstopne ovire za vstop novih konkurentov na trg prodaje izdelkov,” so iz družbe povedali za Necenzurirano.
Obe podjetji imata med vso konkurenco najobsežnejšo ponudbo in širok cenovni razpon izdelkov. Razlika se vidi tudi na spletu, saj imata velikokrat akcijske ponudbe, česar si konkurenca ne more privoščiti.