Z novelo se določa tudi pogoje za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu, kamor sodijo invalidski vozički ter skiroji in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil bodo morali voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa bodo lahko vozili ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro.
Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
Morda vas zanima tudi: https://maribor24.si/slovenija/kdaj-bomo-lahko-zavijali-v-desno-tudi-pri-rdeci-luci
Strožje se ureja tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo. Novela pa določa tudi primerno bočno razdalje 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Razširja se nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.
Po mnenju koalicije predlagane rešitve ustrezne
Po besedah državnega sekretarja z ministrstva za infrastrukturo Aleša Miheliča novela temelji na treh glavnih načelih cestno-prometne zakonodaje, in sicer na načelu defenzivnega ravnanja, načelu zaupanja in načelu varstva šibkejših udeležencev cestnega prometa.
V predstavitvi stališč poslanskih skupin so v LMŠ in SAB pojasnili, da zakona ne morejo podpreti, ker niža kazni za prehitro vožnjo. Obžalovali so, da so v koaliciji to določilo po tistem, ko je bilo na matičnem odboru črtano, na plenarni seji znova dodali v novelo. V SD pa so imeli nekaj zadržkov do posameznih rešitev, predvsem širjenja pooblastil občinskim redarjem in cestnim nadzornikom, zato so napovedali, da se bodo vzdržali.
Po mnenju koalicije so predlagane rešitve ustrezne. So pa denimo v SDS ocenili, da bo treba še precej okrepiti vzgojo in preventivno dejavnost v prometu, s poudarkom predvsem na mladih voznikih in tudi na večkratnih kršiteljih. V NSi pa so izpostavili, da bo treba pospešiti izgradnjo in ureditev predvsem kolesarskih in pešpoti ter odpravljati arhitekturne in komunikacijske ovire na javni mestih.
Za novelo so poleg koalicijskih poslancev glasovali tudi po trije poslanci DeSUS in SNS ter poslanca narodnosti.