Prihaja lepše in toplejše vreme ter s tem tudi dela na prostem oziroma na cesti. V letošnjem letu bodo po cestah v okolici Maribora številna gradbena ter obnovitvena dela. Leto 2025 bo zelo gradbeno intenzivno leto. Zastoji na nekaterih odsekih v Mariboru ter okolici bodo postali stalnica, kar je potrebno upoštevati tudi pri načrtovanju poti.

Kaj bi se naj prenavljalo v Mariboru?

Letos so med načrtovanimi prenovami predvidene obnove Framske ceste ter križišča med Fochevo in Celjsko. Prav tako je v načrtu prenova Beloruske in Dogoške ceste. V letnem proračunu MOM je za te projekte namenjenih nekaj več kot 4 milijone evrov.

Za izgradnjo 1. etape Zahodne obvoznice Maribor, od kilometra 3,600 do kilometra 4,840, je že sklenjena pogodba z izbranim izvajalcem. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 19.954.700,74 evra. Začetek glavnih del je predviden po pridobitvi pravnomočnega delnega gradbenega dovoljenja.

Mestni svetniki bodo na četrtkovi redni seji mestnega sveta med drugim odločali tudi o prenovi Ljubljanske ulice in sicer od križišča Ljubljanske z Ulico Pariške komune do križišča Ljubljanske s Proletarskih brigad.

Prenova štajerske avtoceste

Prenova štajerske avtoceste poteka že nekaj časa in bo po napovedih trajala dve gradbeni sezoni. Zaradi del je avtocesta ob vikendih pogosto etapno zaprta, večje zapore pa lahko pričakujemo v prihodnjih mesecih, ko bo zaradi turistične sezone promet najbolj obremenjen.

Konec marca se bo začela intenzivnejša faza prenove, kar bo povzročilo večje prometne motnje. Po poročanju RTV SLO gre za obnovo 6,5 kilometra dolgega odseka avtoceste. Najzahtevnejša dela, ki bodo imela največji vpliv na promet, bodo potekala od konca junija. Takrat bo promet za tri mesece preusmerjen na drugo polovico avtoceste, kjer bo urejen dvosmerni promet po enem pasu v vsako smer. Dodatnih obvozov ne bo, zato bodo tudi tovornjaki morali ostati na avtocesti.

[[image_1_article_75592]]

Kot še poroča RTV SLO, so se za izvajanje del v počitniškem času odločili zaradi manjše obremenitve z dnevnimi migracijami. Kljub temu bodo v prometnih konicah možni zastoji. Na Darsu ocenjujejo, da se bo zaradi del čas potovanja podaljšal za največ pol ure. »Zastoji bodo,« so jasni na notranjem ministrstvu.

Cesta med Ptujem in Slovensko Bistrico

Predvidoma aprila se bo začela obnova ceste med Slovensko Bistrico in Ptujem, in sicer na 5-kilometrskem odseku pri Pragerskem. Dela bo izvajalo podjetje Asfalti Ptuj.

Med obnovo bo promet urejen izmenično enosmerno in bo potekal s pomočjo semaforjev. V sklopu del bodo izvedli rekonstrukcijo vozišča, uredili odvodnjavanje meteornih voda ter namestili novo talno signalizacijo.

Spomnimo, da je bil pred dvema letoma že obnovljen več kot 6 kilometrov dolg odsek te ceste, in sicer od priključka na avtocesto do odcepa za Starošince.

Cesta Lenart-Sveta Trojica

Zaradi obnove vozišča je že nekaj časa popolnoma zaprta tudi cesta med Lenartom in Sveto Trojico. Zapora bo predvidoma do 4. maja. Gre za obnovo okoli 1,7 kilometrov dolgega odseka državne prometnice. Direkcija za infrastrukturo Republike Slovenije je sicer lani jeseni za izvajalca del izbrala lokalno podjetje Komunala Slovenske Gorice, ki bo preplastitev cestišča izvedlo za nekaj manj kot 368.000 evrov. v času popolne zapore potek obvoz po državnih in lokalnih cestah na relacijah Sveta Trojica-Radehova-Lenart in obratno.

Cesta Bresternica-Gaj-Sveti Jurij

Načrtovana je tudi rekonstrukcija ceste RT-937 na odseku Bresternica–Gaj–Sveti Jurij in sicer od kilometra 0,080 do kilometra 1,700. Zemljišča za izvedbo projekta so že pridobljena.

Pogodbeni rok za dokončanje del je 20 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, ocenjena vrednost projekta pa znaša približno 9,7 milijona evrov.

Cesta v Brunšviku

Na Štajerskem bo med večjimi infrastrukturnimi projekti tudi ureditev ceste skozi Brunšvik. Za rekonstrukcijo ceste R3-711 na odseku Rače–Kungota–Kidričevo, skozi naselje Brunšvik (od km 3,780 do km 5,380), je že sklenjena pogodba z izbranim izvajalcem gradbenih del.

Pogodbeni rok za dokončanje del je eno leto po uvedbi izvajalca v delo. Pogodbena vrednost del znaša 4.240.177,32 evra, pri čemer Direkcija RS za infrastrukturo prispeva 2.552.598,76 evra, Občina Starše pa 1.687.578,56 evra.