Pošta Slovenije v zadnjem času ponovno zaznava povečan obseg lažnih elektronskih sporočil.

Pošta Slovenije v zadnjem času ponovno zaznava povečan obseg lažnih elektronskih sporočil, ki vsebujejo obvestilo o prispelem paketu, za katerega je potrebno plačati manjši znesek poštnine. Lažna elektronska sporočila na prvi pogled izgledajo, kot da jih je poslala Pošta Slovenije, saj vsebujejo logotipe in ime Pošte Slovenije. Gre za t. i. “phishing prevaro”, s katero goljufi skušajo pridobiti podatke plačilne kartice in v naslednjem koraku zlorabiti kartico ter oškodovati prejemnika elektronskega sporočila. Pošta Slovenije svetuje, naj bodo v času povečanega spletnega nakupovanja še posebej previdni. Tovrstnih prevar ni mogoče preprečiti, najbolj učinkovita metoda je ozaveščanje, da prejemniki sami prepoznajo lažna sporočila in ne nasedajo tovrstnim prevaram.

Lažna sporočila delujejo avtentično

Ker se nakupovanje v zadnjih letih vedno bolj seli na splet, spletni goljufi to spretno izkoriščajo. Predvsem v času povečanega nakupovanja (božični nakupi, črni petek) Pošta Slovenije opaža porast tovrstnih lažnih sporočil. Spletni goljufi pošiljajo lažna elektronska sporočila o prispelem paketu, ob tem pa zlorabijo ime in podobo Pošte Slovenije ali drugih dostavnih podjetij. Poslana e-sporočila, ki samo na prvi pogled izgledajo pristna, vsebujejo obvestilo, da prejemnika čaka paket, za katerega je treba plačati še dostavo.

V elektronskem sporočilu je povezava na lažno spletno stran, kjer je plačilo stroškov dostave mogoče samo s plačilno kartico. Spletna stran je ponarejena, opremljena z logotipi Pošte Slovenije, z namenom zavajanja prejemnikov. Če prejemniki sporočila vnesejo zahtevane podatke iz plačilne kartice, storilci v naslednjem koraku zahtevajo še potrditveno kodo, ki so jo prejemniki prejeli od banke in s katero potrdijo transakcijo. S tem nevede potrdijo transakcijo, ki je praviloma bistveno višja. Praviloma gre za zneske v višini nekaj 100 evrov oziroma do limita, ki ga omogoča kartica.

Spletni goljufi pri tovrstnih prevarah ciljajo na množičnost in nepozornost prejemnikov tovrstnih lažnih sporočil. Pošljejo veliko število lažnih sporočil in predvidevajo, da kar nekaj prejemnikov lažnih obvestil nakupuje prek spleta, nekateri od njih tudi dejansko pričakujejo paket. Zaradi relativno nizkega zneska v višini nekaj evrov prejemnik z namenom, da bi čimprej prejel naročeno pošiljko, spregleda, da gre za prevaro. Pošta Slovenije zato opozarja, naj bodo pozorni in tovrstna sporočila o prispelih pošiljkah natančno preberejo in preverijo.

Pošta Slovenije si po svojih najboljših močeh prizadeva, da bi tovrstne prevare, ko gre za zlorabo njene celostne grafične podobe in dobrega imena, kar najbolj omejila. Pri tem sodeluje tudi z drugimi inštitucijami kot sta SI-CERT in Policija. Žal tovrstnih prevar ni moč preprečiti, saj spletni kriminalci hitro selijo lažne spletne strani na druge domene, lažna sporočila pa pošiljajo iz množice anonimnih e-naslovov.