Slovenija

Na tisoče otrok vključenih v aktivnosti izven strogih šolskih okvirov

Uredništvo , 10.04.14 ob 14:33

Letos se končuje triletni program Popestrimo šolo, v katerem je z vključevanjem otrok v aktivnosti, ki presegajo stroge šolske okvire, sodelovalo 180 šol.

Letos se končuje triletni program Popestrimo šolo, v katerem je z vključevanjem otrok v aktivnosti, ki presegajo stroge šolske okvire, sodelovalo 180 šol. Po besedah vodje projekta Nataše Kunčič iz Javnega sklada RS za razvoj kadrov in štipendije je bil program zelo uspešen, zato upa, da se bodo zanj našla sredstva tudi v prihodnjih letih.
Za izvajanje programa Popestrimo šolo je bilo šolam namenjeno skoraj štiri milijone evrov, delno iz Evropskega socialnega sklada ter ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Zagnali so ga v šolskem letu 2011/2012 z namenom ustvariti pogoje za lažje odzivanje strokovnih delavcev na individualne potrebe učencev, zlasti otrok z učnimi težavami, otrok iz ranljivih skupin in otrok s posebnimi nadarjenostmi.
Sredstva so bila dodeljena 93 šolam, te pa so k sodelovanju povabile še 87 partnerskih šol. “Skupaj je v programu sodelovala več kot tretjina slovenskih osnovnih šol,” je ob robu današnje zaključne konference v Mariboru povedala Kunčičeva.
V treh letih se je več kot tisoč različnih aktivnosti udeležilo več kot 20.000 otrok. Na programu je bilo polno ali delno zaposlenih več kot 400 učiteljev. Tako so bili otroci tudi izven pouka spodbujani k ustvarjalnosti, gibanju in raziskovanju. Med aktivnostmi so bili eksperimenti, fotografija, računalništvo, tuji jeziki, eko delavnice, vrtnarjenje, lutkarstvo, medgeneracijsko sodelovanje, šport, vrstniška mediacija, novinarstvo, robotika, ročna dela in učilnica v naravi.
Na današnjem dogodku v Mariboru so predstavniki nekaterih osnovnih šol, ki so bile vključene v program, predstavili rezultate svojih aktivnosti in izkušnje. “Med izvajanjem programa smo ugotovili, da so šole zelo kreativne in inovativne pri aktivnostih. Upamo, da bodo predstavniki ministrstva danes videli, kako so šole, ravnatelji, učitelji in učenci navdušeni nad projektom, ter bomo z njim lahko nadaljevali tudi v bodoče,” je še povedala. Po njenih besedah takšni programi omogočijo različne izvenšolske aktivnosti vsem otrokom, tudi tistim, ki si jih sicer ne bi mogli privoščiti.
Da se je program izkazal za zelo uspešnega, se je strinjal tudi državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport Aljuš Pertinač, a kljub temu ni znal napovedati usode tega programa. “Ta hip še niso znani okvirji za nov večletni finančni okvir Evropske unije, a računamo na to, da bomo tudi v naslednjem sedemletnem obdobju lahko podpirali podobne vsebine,” je dejal.
So se pa iz izvajanja tega programa veliko naučili. “Otrokom smo želeli ponuditi čim več dodatnih uporabnih vsebin, ki jim bodo pomagale pri njihovi nadaljnji karierni poti,” je pojasnil Pertinač. “Eden glavnih ciljev ministrstva v prihodnjem obdobju je, kako povečati odzivnost izobraževalnega sistema za potrebe družbenega okolja, trga dela in ostalega. Projekt Popestrimo šolo je dober primer, kako se da z relativno majhnimi vložki doseči velike učinke. Gotovo bodo tudi zaključki iz tega projekta koristni za to, da bomo predvsem izboljšali delo z nadarjenimi in da bi otroke že od vrtca naprej spodbujali v ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti.”
STA