Dars je v sredo, 15.7. 2015, v Vidmu pri Ptuju podpisal izvajalsko pogodbo s podjetjem SGP Pomgrad, ki bo tako kmalu le začel gradnjo prvega dela avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje. Konzorcij štirih podjetij bo z deli začel predvidoma sredi avgusta, če ne bo večjih zapletov z razpisom za drugi del odseka, pa bi lahko dela končali do poletja 2018.
Današnjega slovesnega podpisa pogodbe, s katerim je odleglo tudi lokalnemu prebivalstvu ob edinem le 13 kilometrov dolgem odseku še nedokončane avtoceste na sicer 2300 kilometrov dolgi povezavi med Hamburgom in Solunom, se je udeležil tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Gre za nekaj več kot sedem kilometrov dolg odsek, ki ga bo Pomgrad za 56,2 milijona evrov gradil v konzorciju z Gorenjsko gradbeno družbo, CGP Novo mesto in Cestnim podjetjem Ptuj.
Leto dni po tem, ko je prav Gašperšič nekoliko razjezil prebivalce ob vsako poletje povsem zabiti cesti od konca avtoceste do hrvaške meje, da to za Slovenijo ni prioriteta, je zdaj poudaril, da so bile njegove izjave takrat v smislu tega, da so želeli zagotoviti čim več evropskega denarja za ta projekt. Preverili so vse možnosti, zato jim je za omenjeni odsek uspelo zagotoviti še dodatnih deset odstotkov evropskih sredstev.
“Nedvomno gre za evropsko pomemben odsek, zato nam teh 13 kilometrov zagotovo ni bilo v ponos. Vsi si zato želimo, da bi bil ta odsek končan čim prej in po sedanjih načrtih bi se to lahko zgodilo pred poletjem 2018,” je dejal Gašperšič.
Z današnjim podpisom je odleglo tudi vodstvu Darsa, ki bo del sredstev za projekt črpal iz posojila Evropske investicijske banke. A prvi mož Darsa Matjaž Knez je ob sicer pozitivnem dogodku omenil tudi nekaj slabše informacije o tem, da se znova zapleta pri že izbranem izvajalcu za uvodno fazo drugega dela, kjer je bila na razpisu s ponudbo 6,2 milijona evrov izbrana družba Euro Asfalt iz Sarajeva, a z njo zaradi pritožbe enega od konkurentov pogodbe danes še niso mogli podpisati.
“Državna revizijska komisija nam je prisluhnila in je pritožno zavrnila, zato verjamemo, da bo stvar čim prej rešena in bo celoten projekt zaživel v skladu z načrti. Vsaka takšna motnja pomeni tudi ogrožanje končnega roka, kar za vse nas pomeni težave,” je dodal Knez in hkrati spomnil, da je v teku tudi razpis za izvedbo drugega, skoraj šest kilometrov dolgega dela avtoceste od Podlehnika do hrvaške meje.
Pred pričetkom gradnje mora izbrani izvajalec zagotoviti še ustrezno bančno garancijo za dobro izvedbo del. Prvi mož Pomgrada Igor Banič verjame, da bodo vse formalnosti opravili čim prej za začetek enega največjih projektov v Sloveniji v zadnjih letih ter da bodo dela zaključili v 32 mesecih, kot predvideva pogodba. Pomgrad se bo sicer prijavil tudi na aktualni razpis za drugi del odseka.
STA