Slovenske železnice želijo s postavitvijo kartomatov avtomatizirati prodajo vozovnic, ki bi bila tako stalno na voljo. Obenem bi prek avtomatov med drugim prodajali manjše izdelke, kot so kartice za nalaganje vozovnic. Slovenske železnice so že konec lanskega leta na portalu javnih naročil objavile razpis za postavitev najmanj 120 samostojnih prodajnih mest – tako imenovanih kartomatov – na najmanj 106 železniških postajah in postajališčih. Naročilo je predvidevalo kartomate z zaslonom na dotik, kamero ter bralnikoma kod QR in osebnih dokumentov.

Najugodnejšo ponudbo je oddala družba iz Novega mesta

Junija letos so Slovenske železnice objavile, da je na razpisu najugodnejšo ponudbo oddala družba Lastinski d.o.o. iz Novega mesta v vrednosti 3.989.023,05 evrov brez DDVTea Šavor iz Slovenskih železnic nam je povedala, da bo izbrani izvajalec vzpostavil sistem na najmanj 120-ih in največ 156-ih samopostrežnih prodajnih mestih, na najmanj 106-ih oziroma največ 142-ih lokacijah.

Na našem koncu so lokacije kartomatov predvidene na glavni železniški postaji v Mariboru, prav tako na lokacijah Maribor – Tabor in Maribor – Tezno, v Orehovi vasi, Poljčanah, na Pragerskem, Ptuju, v Račah, Rušah, Slovenski Bistrici, Kidričevem ter na lokacijah Ruše – tovarna in Šentilj.

Na našem koncu so lokacije kartomatov predvidene na glavni železniški postaji v Mariboru, prav tako na lokacijah Maribor – Tabor in Maribor – Tezno, v Orehovi vasi, Poljčanah, na Pragerskem, Ptuju, v Račah, Rušah, Slovenski Bistrici, Kidričevem ter na lokacijah Ruše – tovarna in Šentilj.

Kartomati ne bodo le prodajali vozovnic za vlak

Kartomati bodo ponujali veliko več kot le izdajo voznic. Kot so nam sporočili iz Slovenskih železnic, so predvidene naslednje funkcionalnosti:

Identifikacija uporabnika;

Nakupovanje vozovnic: nakup vozovnic – produktov za notranji promet (SŽ in IJPP produkti); nakup produktov za mednarodni promet;
informiranje kupca (vsebina nakupa, zgodovina nakupa, dogodki, drugo obveščanje); tiskanje listnih vozovnic skladno z zapisanimi zahtevami; zajem, prenos kupljene vozovnice na mobilne naprave;
– Nakupovanje drugih fizičnih izdelkov in digitalnih storitev; izbor izdelka; izbor načina plačila ter plačilo; izdaja izdelka kupcu; beleženje nakupa v zalednem sistemu;
Plačilo vseh nakupov s kreditnimi in debetnimi karticami ter gotovino (evrski kovanci in bankovci);

Izbira jezika (slovenščina/angleščina).

Prikaz voznega reda notranjega prometa; prikaz voznega reda mednarodnih vlakov, integriranih z zalednim SŽ sistemom za prodajo vozovnic (ticketing);
Prikaz delovnega časa blagajn na vseh postajah;

Nakup: vozovnice na/preko brezstičnega medija; listnato vozovnico z 2D črtno kodo; prodaja dodatnih in doplačilnih vozovnic po istem kriteriju (doplačila za prehod v višji razred, višjo vrsto vlaka, drugo prevozno pot, podaljšano pot, …); plačilo dodatkov;
Informativna kontrola veljavnosti vozovnice: kontrola je omogočena za brezstični medij in za listnate vozovnice z 2D črtno kodo;
Tiskanje: listnatih vozovnic z 2D črtno kodo, potrdil;
Branje in informativno kontrolo listnatih vozovnic z 2D črtno kodo;

Branje in informativno kontrolo brezstičnega medija – izbrana vozovnica;

Prodaja posebnih produktov in skupnih produktov za druge prevoznike, ki jih omogoča sistem za prodajo vozovnic Slovenskih železnic (ticketing);

Zajem informacij iz osebnih dokumentov na samopostrežnem prodajnem mestu – prepoznavanje osebnih dokumentov (potni list, osebna izkaznica, dovoljenje za prebivanje tujcev) z mehanizmi prepoznavanja ponarejenih dokumentov.

Z uvedbo kartomatov  primarna vozovnica postaja brezstična kartica

Slovenske železnice bodo s kartomati kot primarne vozovnice uvedle brezstično kartico. Kot pojasnjujejo, je že zdaj mogoče prodati/naložiti SŽ in IJPP produkte na brezstično kartico (standard IJPP).

Kot nam je še povedala Tea Šavor, bi lahko bili prvi kartomati postavljeni še v letošnjem letu, njihova podrobnejša predstavitev pa je predvidena meseca septembra.