V Podravski regiji je v izobraževalnih inštitucijah po podatkih Covid – 19 Sledilnika trenutno zabeleženih 49 primerov okužb s koronavirusom. Največ okužb je v Osnovni šoli Pohorskega odreda Slovenska Bistrica, kjer sta v karanteni dva oddelka otrok, okužbe pa so potrjene tako med zaposlenimi, kot tudi med otroci, navaja Sledilnik. Glede pouka, ki poteka v primeru napotitve v karanteno, sicer obstajajo priporočila, dejansko izvajanje pouka na daljavo ali v hibridni obliki, pa poteka po premisleku in glede na zmožnosti posamezne vzgojne ustanove.

Polno cepljeni otroci ne rabijo v karanteno

V Mariborski občini je bilo v četrtek zabeleženih 431 aktivnih primerov kovida. Med zaposlenimi na šolah in otroci, ki šolo obiskujejo, so doslej zabeležili le 49 primerov, zato vsaj doslej šole ne predstavljajo epicentra prenosa okužb, kot so se odgovorni bali pred njihovim odprtjem.

Podatki kažejo, da je v karanteni in posledično na šolanju na daljavo 31 oddelkov osnovnih in srednjih šol ter nekateri oddelki vrtcev. Največ oddelkov, kar štirje, se na daljavo šola na Srednji zdravstveni ter kozmetični šoli Maribor.

V smernicah Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, ki so bile objavljene pred začetkom aktualnega šolskega leta, je zabeleženo, da cepljenim po tesnem stiku z okuženo osebo ni potrebno v karanteno, predvideva se namreč, da imajo dovolj protiteles in ne bodo zboleli. Ker je cepljenje na voljo tudi za otroke, ki so starejši od 12. let, je v oddelkih, kjer je prišlo do stika z okuženo osebo, nekaj takih, ki so polno cepljeni.

Ker je cepljenje na voljo tudi za otroke, ki so starejši od 12. let, je v oddelkih, kjer je prišlo do stika z okuženo osebo, nekaj takih, ki so polno cepljeni.

Smernice navajajo, da se otroke, ki niso zaščiteni s cepivom, napoti v desetdnevno karanteno, tisti, ki so zaščiteni, pa lahko še naprej prisostvujejo pri pouku. Učitelj bi v takem primeru moral izvajati tako imenovani hibridni sistem poučevanja.

Hibridno poučevanje le ponekod

Po mnenju MIZŠ se šola za hibridni sistem pouka ali preusmerjanje vseh otrok na šolanje na daljavo odloči v dogovoru s starši otrok in skladno z lastnimi zmožnostmi. Podatka o tem, koliko šol dejansko izvaja hibridni pouk, za zdaj še ni, predvidevati pa je, da se večina odloči za šolanje na daljavo za celotni oddelek.

Na MIZŠ so za maribor24.si pojasnili: “V skladu z usmeritvami iz publikacije Šolsko leto 2021/2022 v RS v razmerah, povezanih s covidom-19, aktiviranje BC1-SŠ določi ravnatelj šole na predlog Območne enote NIJZ. Podmodel velja, ko je zaradi epidemiološkega stanja v posameznem oddelku potrebna karantena za dijake posameznega oddelka. Za dijake takšnega oddelka šola za določeno obdobje organizira pouk na daljavo. Če je potrebna karantena le za skupino dijakov, šola za dijake, ki niso v karanteni, izvaja pouk v šoli, preostale dijake pa obravnava tako kot ob običajni bolezenski odsotnosti.”

Če je potrebna karantena le za skupino dijakov, šola za dijake, ki niso v karanteni, izvaja pouk v šoli, preostale dijake pa obravnava tako kot ob običajni bolezenski odsotnosti.

Ker gre zgolj za priporočila, cepljeni otroci ne dobijo vedno možnosti šolanja v šoli po hibridnem modelu: “V publikaciji, ki jo je pripravilo MIZŠ, so priporočila za vzgojno-izobraževalne zavode. Sama izvedba oziroma organizacija pa sodi v pristojnost ravnatelja in je odvisna od zmožnosti šole in od epidemioloških razmer.”

Praksa tudi sicer kaže, da se osnovne in srednje šole v primeru šolanja na daljavo odločajo po zmožnostih in presoji. Že v prvem valu in ob pričetku šolanja na daljavo pa je v oči bodlo dejstvo, da šole niso imele enotnega sistema poučevanja na daljavo. Medtem, ko so ponekod izvajali pouk po ustaljenem urniku na daljavo, so drugod otroci enkrat tedensko dobili nekaj napotkov, kaj naj sami delajo. Šolam je bila prepuščena tudi izbira orodja, preko katerega so izvajale pouk, nekatere so uporabljale več orodij hkrati, druge so pouk izvajale z navodili preko e-pošte.

Že v prvem valu in ob pričetku šolanja na daljavo pa je v oči bodlo dejstvo, da šole niso imele enotnega sistema poučevanja. Medtem, ko so ponekod izvajali pouk po ustaljenem urniku na daljavo, so drugod otroci enkrat tedensko dobili nekaj napotkov, kaj naj sami delajo.

Ker je na področju smernic, priporočil in navodil še precej nejasnosti, šole delo v povezavi z novimi ukrepi sproti urejajo preko lokalnih enot NIJZ. Kadar nejasnosti ni, se ravnajo po Navodilih vzgojno-izobraževalnim zavodom in dijaškim domovom, kjer je med drugim zapisano, da šola karanten ne odreja, te so namreč v pristojnosti NIJZ.

Ker je situacija nova, je tudi vprašanj veliko, zato se šolski svetovalci tudi večkrat dnevno posvetujejo z NIJZ, če je to potrebno, je povedal svetovalec ene izmed mariborskih osnovnih šol.

Šola je v tem primeru zgolj zadolžena za obveščanje staršev o pouku na daljavo. Ker je situacija nova, je tudi vprašanj veliko, zato se šolski svetovalci tudi večkrat dnevno posvetujejo z NIJZ, če je to potrebno, je povedal svetovalec ene izmed mariborskih osnovnih šol.

Orodja za šolanje na daljavo tudi letos niso usklajena

Na nacionalnem nivoju bo dodatno zagotovljena podpora za uporabo Office 365 in MS Teams, ki jo bo izvajal Arnes, so zapisali na MIZŠ, med pogosteje uporabljenimi orodji pa še zmeraj ostaja Zoom. Na nekaterih šolah, kjer je že bila odrejena karantena celim oddelkom, so se že soočali z zamudami pri posodobitvah, lanska gesla so namreč nehala veljati s koncem avgusta, nova gesla pa še niso bila aktivirana, tako tudi pouk na daljavo ni mogel steči, kot je bilo načrtovano, nam je zaupala mama učenca v karanteni.

Na nekaterih šolah, kjer je bila odrejena karantena celim oddelkom, so se že soočali z zamudami pri posodobitvah spletnih orodij, lanska gesla so namreč nehala veljati s koncem avgusta, nova gesla pa še niso bila aktivirana.

Kadar je po presoji NIJZ v karanteno napoten le en otrok, so se otroci in starši še zmeraj primorani znajti po svoje, kajti tudi kadar otroci nimajo nobenih simptomov in niso bolni, hibridni pouk zanje ni mogoč. Nekaterim, predvsem v osnovni šoli, je v pomoč učitelj oziroma razrednik, drugod je praksa, da starši in sošolci fotografirajo snov in napotke.