Z nekaj zamude, pa vendarle. Kia Stinger, veliki štirivratni kupe, s katerim se Kia odpravlja na doslej naraziskan teren, je že na voljo pri slovenskih trgovcih. Kia je bila doslej predvsem sinonim za manjše modele, za kompaktne terence, predvsem pa za racionalen nakup. Ravno zato je vstop v razred gran turismo modelov pravzaprav manjše presenečenje. Toda znamka, ki zadnja leta preseneča z dobrimi prodajnimi rezultati, si mora po vseh teh letih tudi nekoliko okrepiti imidž in privabiti klientelo z drugačnimi, zahtevnejšimi željami.

Stinger bi naj bil kot nalašč za kaj takega – 4,8 metra dolg kupe je že oblikovno tipičen predstavnik tega razreda, predvsem z dolgim prednjim delom, kratkim prednjim previsom, dolgo medosno razdaljo (2,9 metra) in kupejevsko streho. Tudi tehnično je Stinger seveda na ravni naloge – kolesa so posamično vpeta, pogona je speljan na zadnjo os ali pa k vsem štirim kolesom, blaženje je nadzorovano, menjalnik vselej samodejni osemstopenjski. Voznik lahko izbira med petimi voznimi programi, ki vplivajo na delovanje motorja, menjalnika, pogona, volanskega mehanizma, …

Trije motorji

Motorji? Trije so na voljo – vstopni je dvolitrski štirivaljni turbo motor s 188 kW (255 KM), za bolj racionalne bo 2,2 litrski dizel s 147 kW (200 KM), vrh ponudbe pa predstavlja 3,3 litrski šestvaljnik, ki zmore kar 272 kW (370 KM). Prav ta motor se mu najbolj poda, z njim pa postaja Stinger tudi najhitrejša (in najmočnejša) Kia vseh časov (pospešek 4,9 s ). Z dvolitrskim motorjem gre sicer le zadnji pogon (z možnostjo zapore diferenciala), pri dizlu je moč pogon izbirati, za V6 je na voljo le štirikolesni pogon.

Seveda gre s temi podatki z roko v roki tudi posebna notranjost, ki ravno tako predstavlja (vsaj) en korak naprej pri dojemanju vozniškega okolja, saj so materiali skrbno izbrani, izdelava na zavidljivi ravni, pa tudi ergonomija je prepričljiva. Ne glede na dejstvo, da predstavlja tudi Stinger dober nakup v svojem razredu (kjer mu sami najraje postavijo ob bok BMW-ja 4 GT), je najcenejši model na voljo za 45.500 evrov (2.0 GDI), kar je vendarle zajeten kupček (V6 velja nekaj manj kot 60.000), bo tudi prodaja pri nas bolj ali manj butična, saj računajo na kakšnih 50 kupcev.