Študentje so se na FERI-ju spoznavali s predstavniki medijske industrije, ki so jim pokazali aktualne smernice medijske in oglaševalske industrije.

Na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru (FERI) so v organizaciji tamkajšnjega inštituta za medijske komunikacije pripravili t. i. Medijski dan 2019 z naslovom Vemo, kdo je na drugi strani? Rdeča nit prireditve, namenjena je bila študentom, profesorjem, splošni javnosti in tudi študentom drugih fakultet, sta bili sodelovanje in spremljanje izzivov, ki jih ponuja dinamični medijski trg.

O aktualnih smernicah medijske in oglaševalske industrije

Kot je povedala predstojnica inštituta za medijske komunikacije Suzana Zilič Fišer, sicer izredna profesorica, želijo predstaviti tisto, kar počnejo oziroma ustvarjajo njihovi študentje tako na medijskem kot vizualnem področju, obenem pa, da se spoznajo s predstavniki medijske industrije, ki jim pokažejo aktualne smernice medijske in oglaševalske industrije. »To je tudi priložnost, da predstavimo nekatere naše dileme, ki se v medijski in oglaševalski industriji pojavljajo. Tokrat se sprašujemo, kakšni so standardi medijev, v koliki meri se prilagajajo občinstvu in kje so meje tega prilagajanja. Po drugi strani pa gre za dogodek, ki ga v veliki meri ustvarjajo ne zgolj naši sodelavci, ampak tudi naši študentje, ki pripravljajo celostno grafično podobo in med drugim vse potrebno za ta dogodek,« je razložila Zilič Fišerjeva in dodala, da so povabili različne ustvarjalce iz različnih medijev.

Povezava akademskega sveta  in sveta industrije

V popoldanskem času se na Medijskem dnevu predstavljajo tudi kreativci iz oglaševalske industrije, ki predstavljajo pogled s strani oglaševalcev in kreativcev. »Imamo ključne akterje, da lahko študentom omogočimo, da čim več vprašajo in tako rešijo svoje dileme. Zadnji dve leti namreč se namreč lotevamo široke industrije medijskega prostora bolj kompleksno, ker ni zgolj avdiovizualni prostor, ampak sta medijska in oglaševalska industrija tista, ki jima moramo stopiti bližje. Da se na nek način povežeta akademski svet  in svet industrije,« je poudarila Zilič Fišerjeva.

Preverjanje dejstev naj bo pravilo

Suzana Lovec, urednica televizijske hiše Pop TV, ki je govorila o medijskih trendih in izzivih sodobnega uporabnika, je povedala: »Tačas so novinarski izzivi predvsem ti, da ne podležejo nekim všečnim instant zadevam, ampak da se držijo tega, da postavljajo stvari v kontekst in ohranjajo raziskovalno novinarstvo. Preverjanje dejstev naj ne postane izjema, ampak je pravilo. Novinarji se moramo tudi zavedati, da gre za specifičen poklic, ki mora ostati v službi interesa javnosti.«

Spremembe v sodobni komunikaciji

Med dogodki Medijskega dneva so pripravili tudi okroglo mizo s predstavniki medijskih hiš, govorili so o vizualni komunikaciji za sodobnega uporabnika, nagovoril jih je še Sašo Petek, kreativni direktor Agencije 101. Slednji je navzoči javnosti med drugim govoril o hitrem in generalnem pregledu ključnih stvari, ki so se spremenile v sodobni komunikaciji. »Gre predvsem za medijsko okolje, količino oglaševalskih in vseh ostalih sporočil ter na drugi strani tisto, kar se načeloma ni bistveno spremenilo. In to so v splošnem potrošniki, ki so se sedaj izpostavljeni veliko več sporočilom, njihova dejanska vsebina, ki povezuje na splošnem, pa je načeloma ostala zelo podobna. To je še posebej značilno za mlajše generacije, ki se spet nanašajo na medijsko konzumacijo,« je pojasnil Petek in se glede oglasnih sporočil spraševal, kaj je tisto ključno, kar si moramo odgovoriti: »Kdo je na drugi strani in kaj je resničen problem? To pa nas ponavadi v odgovoru pripelje nazaj k potrošnikom. Tudi problem velikokrat izhaja iz njihovih nakupovalnih navad in vedenja, kar mi kreatorji ali naročniki velikokrat ne znajo zaznati. Zato se govori o simptomih, ali je prodaja upadla, v ozadju pa je v resnici drugi problem. In če uspemo oboje najti ter uspešno nagovoriti, bo tudi komunikacija strateško uspešna.«