Martin Korošec, direktor marketinške agencije Rdeča Oranža, eden redkih slovenskih marketinških strokovnjakov, ki je do zdaj napisal že dve uspešni knjigi o marketingu in verjetno edini, ki naziva »kreativni direktor« ni podelil nekomu iz svojega tima ampak celotnemu timu.
Rdeča Oranža, izkustveni marketing. Zakaj takšno ime vaše agencije?
Že zato, ker ste postavili to vprašanje, je ime doseglo namen. Ime mora biti zapomljivo in ljudje si morajo jasno predstavljati podobo, ki se jim prikliče ob imenu. Pomaranča bi bilo preveč splošno. Oranža pomeni isto in je hkrati slovenska beseda, ki jo najdemo v SSKJ. Rdeča zato, ker večina ljudi ob asociaciji na barvo pomisli na rdečo barvo. Rdeča je barva življenjske sile, moči. To je vse potrebno na marketinškem polju osvajanja kupcev. Rdeča oranža je tudi dejanski sadež, ki ga lahko vsi vidijo, kupijo, okusijo v trgovini in se hkrati spomnijo na našo agencijo. Rdeče oranže pogosto prinesem kot darilo strankam.
Z zgodbo v ozadju, a dejansko enostavno.
Takšen marketing mora biti. Sistem mora biti premišljen, delovati pa mora enostavno. Seveda je bil zgled tudi veliko Jobsovo Jabolko.
Izkustveni marketing nadaljuje vaše ime. Kakšna je zgodba za njim?
Tako kot je rdeča oranža nadgradnja klasične oranže je izkustveni marketing nadgradnja klasičnega marketinga. Nočem reči, da je klasični marketing mrtev, raje, da je čas za nadgrajen marketing, izkustveni marketing (ang: experiental marketing), ki gradi na čustvih kupcev. Ko marketing zbudi želena čustva opravi svoj namen. Cilj je povezanost, emotivna dodana vrednost. Le to lahko podjetju zagotovi uspeh na srednji rok. Kupci namreč večino nakupov opravijo na podlagi emocionalne odločitve. Racionalno potem le upravičijo emocionalno izbiro. Vse te akcije, popusti, tekmovanje proti ničli, podjetja z desetinami, stotinami milijonov prometa, ki so danes pozabila na moč znamke, na pomembnost izražati in graditi čustva kupcev in raje stavijo na jutrišnji rezultat, ki ga kupujejo z minusi namesto vizije odločenosti ustvariti močno znamko, ki bo pri kupcih zbujala močne čustvene odzive. »Hočem« je beseda, ki mora priti na misel kupcu ob omembi znamke.
Bi lahko navedli tak domač primer?
Akrapovič, Pipistrel so redke zvezde. Resnično obvladajo. Zelo pa mi je žal za že dolgo uveljavljene znamke za katere ni bilo pokazane volje, da se jih dalje razvija. Prepogosto se jih je prepoceni prodalo. Pomislite samo na legendarno Kekec pašteto, ki zdaj k sreči še živi. Ali kaj se dogaja z znamkami bivše Dela revije, Lady, Jana itd.
Zvezde so res redke. In zvezde obravnava tudi vaša knjiga »Moč zvezde v marketingu«. Ali v poplavi medijev, resničnostnih šovov, iskalcev pozornosti še vedno obstajajo zvezde?
Ravno zaradi te poplave instant zvezdic so prave zvezde toliko bolj zvezdniške. Ja, prave zvezde obstajajo, čeravno so večinoma starejšega datuma. Kar je za zvezde tako logično, da morajo imeti kilometrino, da dobijo tisti pravi sijaj. In zvezde se da s pravilno strategijo v marketingu izjemno koristno uporabiti. Zvezda da znamki, ki jo uporablja tiste lastnosti zaradi katerih je postala zvezda za svoje oboževalce. Zato je najbolj pomembno, da se izbere za sodelovanje zvezda katere oboževalci so hkrati tudi kupci znamke, ki z zvezdo sodeluje. Za vsako dobro stvar je potreben čas. In tukaj večina podjetij v Sloveniji še vedno naredi napako, ko sodelovanje z zvezdo prehitro prekine. Zvezde imajo svojo zgodbo, ki se je pisala dolgo časa. Zgodba sodelovanja med znamko in zvezdo naj bo dolgotrajna, življenjska, predana, da bo rezultat zvezdniška znamka.
Zakaj torej ne iščete svojih zvezd na kreativnih festivalih? Rdeča Oranža je znana kot agencija, ki se tovrstnih prireditev sploh ne udeležuje?
Naša zgodba je zgodba odnosa z našimi naročniki. Nam zaupajo, se počutijo varne z nami, se zanesejo na naše znanje, odgovornost, izkušnje in sposobnost ustvariti prave rešitve? Marketinška agencija Rdeča Oranža je butična, delamo na kakovosti. Hkrati lahko izvajamo le par projektov in se z ljudmi vsake stranke zelo povežemo. To nam je resnično pomembno. Da bi prejemali nagrade za naše delo s strani drugih kreativcev nam ni pomembno, ker niso naše stranke. Večina agencij se otepa prodaje. In tukaj je priložnost za našo zvezdniško nišo. Poleg tega te nagrade nimajo prave vrednosti, mednarodno niso niti prepoznavne. Rdeča Oranža deluje v Sloveniji, Hrvaški, Avstriji. Z lastnimi inovativnimi projekti ciljamo svetovni trg. To nam prinaša pravo zadovoljstvo.
Ste tudi avtor prve knjige o poslovni rabi Facebooka v Sloveniji v kateri opisujete kako lahko podjetja povečajo prodajo s pomočjo Facebooka. Je to sploh možno glede na to, da je Facebook družabno omrežje?
Seveda je. Vendar spet s pravo zgodbo, sistemom, razdelano strategijo. V knjigi utemeljim 5 korakov »Od oboževalca do kupca«. Pet korakov, ne en korak. Tukaj je glavna razlika med temi, ki so poskušali in drugimi, ki so resnično uspeli. Kot v vsakem poslu. Facebook se tudi zelo spreminja. Navade uporabnikov Facebooka se spreminjajo. Danes je uporabnikov Facebooka vsaj 5x več kot takrat, ko smo začeli delati prve tržne projekte na Facebooku. Po več kot 1.500 projektih na Facebooku lahko rečem le, da je danes doseči uspeh vsaj 5x težje kot pred časom. Uresničuje se tudi napoved, ki sem jo zapisal v knjigi, da bo sčasoma Facebook začel omejevati dostop podjetjem do njihovih lastnih oboževalcev. To se dogaja vedno bolj intenzivno z vedno novimi prijemi. Facebook preprosto želi, da podjetja več plačujejo za Facebook oglase. A tudi tukaj je ogromno pasti. Zato svoje delavnice, v organizaciji Rdeča Oranža, o poslovni rabi Facebooka v zadnjem času imenujem kar »Facebook: priložnosti ali prevara?«. Znanje želim deliti, zato je e-verzija knjige prosto dostopna na spletni strani agencije Rdeča Oranža: www.oranza.si
Drzen naslov delavnice. In kaj pravite je v tem trenutku Facebook za podjetja?
Odvisno od drznosti, vizije podjetja. Mojih predavanj se je do zdaj udeležilo že preko 550 podjetij. Večina jih ne bo nikoli uspešna na Facebooku ali katerem drugem elektronskem mediju. Ker preprosto pozabijo na tri glavna načela uspeha: analiziraj, spremeni, vztrajaj. Podjetjem, ki pridejo na delavnico v letu 2016 povem, da so zgodbe o hitrem uspehu na Facebooku mimo in da je potrebno na Facebooku strokovno delati. Ter tudi precej vložiti . Sem tak, da ljudem raje pokažem tudi temno plat kot da bi sadil rožice in poskušal kaj prodati. Tisti, ki ostanejo, so drzni, imajo vizijo, potencial in z njimi je potem tudi lepo delati, ker se še vedno da narediti dober rezultat na Facebooku.
Znano je, da ste svetovali pri kampanji za župana Maribora, Andreja Fištravca.
Dr. Fištravec ni edini doktor, ki smo mu pomagali do zmage na volitvah. Tudi kampanja za evroposlanca dr. Šoltesa je bila uspešna zaradi našega znanja. To sta v bistvu edina stika s političnim marketingom. Oba projekta sta marketinški zmagi. Vendar, kar je povezano z dogajanji po volitvah, pa je, recimo temu, vseživljenjsko učenje katerega sklep je, da se bomo posvečali striktno marketingu storitev in izdelkov.
Kakšne so vaše želje, načrti za prihodnost?
Kot Martin Korošec si predvsem si želim delati naprej z odlično ekipo Rdeča Oranža. Brez nje ne bi bilo enega samega projekta in sem hvaležen za vse uspehe, ki jih dosegamo skupaj. Pred kratkim sem tudi »odpustil« zelo veliko stranko, ki ni znala brzdati neprimernega vedenja svojega vodje do moje ekipe. Za svoje ljudi vem, da so profesionalci in pričakujem spoštljiv odnos. To je osnova. Denar ni nič sam po sebi. Denar pride z uspehi, ti pa pridejo z dobro ekipo. Zato si želim odlične odnose v naši ekipi Rdeča Oranža. Načrtov je veliko. Pišem novo knjigo, načrtujem nova predavanja v povsem drugačni sferi. Vse se spreminja, veliko vodij agencij koristi pridobljeno znanje z razvojem novih poslov. Trenutno sem najbolj vpet projekt BeachRex. Cilj projekta je predstaviti vse plaže sveta na www.beachrex.com Trenutno imamo že obdelan foto, video, 3d material in preko 200 podrobnosti za že 2.445 plaže iz Sredozemlja, kar je trenutno daleč največ na svetu. Vizijo imamo ustvariti najboljše izkustvo pri pridobivanju informacij o plažah. Ter ustvariti nov trend v katerem si bodo ljudje najprej izbrali plažo, ki jim resnično ustreza in nato izbrali primerno nočitev.