Mestna občina Maribor in Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo sta že pred dvema letoma in pol podpisali sporazum o izgradnji novega podvoza Ledina, ki bo nadomestil star, dotrajan objekt. Ta je ob malo močnejšem nalivu domala neprevozen tudi za osebna vozila. Večja vozila pod podvozom sploh ne morejo voziti, prav tako tam ni urejen niti dvosmerni promet.

Na seznamu nujnih intervencij

Lani je Ministrstvo za okolje in prostor projekt uvrstilo na seznam intervencij, ki naj bi pospešile izhod iz krize po epidemiji Covid – 19. Nov podvoz bo poskrbel tako za pretočnost prometa, kot tudi za varnost vseh udeležencev v prometu. Kdaj se bo torej dolgo pričakovani projekt ureditve omenjenega podvoza pod železniško progo končno pričel in kaj vse je v njem predvideno?

Nov podvoz bo poskrbel tako za pretočnost prometa, kot tudi za varnost vseh udeležencev v prometu.

Dokumentacija še v pripravi

Pred dobrimi enajstimi meseci so na Direkciji za infrastrukturo pojasnili, da je projekt v teku, rok za izdelavo projektne dokumentacije pa je deset mesecev od uvedbe v delo.

Trenutno je v teku projektiranje in usklajevanje idejne zasnove za pridobitev projektnih pogojev.

Kot kaže pa projekt še ni blizu izvedbene faze, na MOM so namreč pojasnili: »Trenutno je v teku projektiranje in usklajevanje idejne zasnove za pridobitev projektnih pogojev. Interes naročnikov je, da se projektne rešitve izvedejo znotraj zemljišč v lasti naročnikov, po potrditvi končne idejne zasnove, pa se bo dejansko ugotovilo ali bodo potrebni morebitni odkupi dodatnih zemljišč.«

Kaj bo novi podvoz omogočal?

»Ker obstoječi podvoz nima ustreznih gabaritov za odvijanje dvosmernega prometa in vožnjo večjih vozil (npr. tovornjakov), bo na isti lokaciji zgrajen nov podvoz z vsemi tehničnimi lastnostmi za nemoteno odvijanje prometa motornih vozil, kolesarjev in pešcev,« so pojasnili na Direktivi za infrastrukturo. V načrtu pa je tudi strateško postavljeno novo železniško postajališče Ledina.

Ob slabem vremenu in močnem deževju je podvoz velikokrat neprevozen.

Novi podvoz bo pomembna pridobitev tako za območje Bohove kot tudi Teznega. V ConiTezno, tik za podvozom Ledina, je namreč veliko gospodarskih objektov, ki terjajo pospešene dnevne migracije. Na drugi strani podvoza, v Bohovi, pa je veliko trgovinskih centrov, in dostop skozi podvoz predstavlja temeljno dostopno točko za velik del prebivalcev Maribora.

Ob tem se odpira še možnost za ureditev parkirišča P+R na obrobju mesta, ki bi na tem delu pomenil odlično vstopno točko za nadaljevanje poti v središče mesta Maribor, na mestu novo načrtovanega podvoza je zdaj namreč predvidena tudi železniška postaja Ledina.

Nova postaja ne bo nadomestila obstoječe železniške postaje Tezno, temveč bo pot do središča mesta dopolnila z dodatnim postajališčem.

Nova postaja ne bo nadomestila obstoječe železniške postaje Tezno, temveč bo pot do središča mesta dopolnila z dodatnim postajališčem.

Projekt zajema gradnjo cca. 500 metrov dolge dvosmerne ceste s pločnikom za pešce in kolesarje ter s pripadajočo infrastrukturo. (kanalizacija, vodovod, javna razsvetljava, plinovod, kabelske in telekomunikacijske povezave, elektro povezave..)

Po grobih ocenah bo investicija vredna deset milijonov

Pri natančnejši oceni investicije ostajajo zadržani tako na Direkciji za infrastrukturo, kot tudi na MOM. Natančnejša ocena bo znana po izdelavi projektne in dopolnitvi investicijske dokumentacije, za zdaj pa grobe ocene kažejo, da bo investicija »težka« okrog 10 milijonov evrov.

Skladno s podpisanim sporazumom med Mestno občino Maribor in Direkcijo RS za infrastrukturo je predvideno sofinanciranje investicije s strani Direkcije RS za infrastrukturo v višini 60% in MO Maribor v višini 40%.

Skladno s podpisanim sporazumom med Mestno občino Maribor in Direkcijo RS za infrastrukturo je predvideno sofinanciranje investicije s strani Direkcije RS za infrastrukturo v višini 60% in MO Maribor v višini 40%. Tudi v kolikor bi načrtovanje nemoteno potekalo, se dela letos še ne bodo pričela. Pričetek del je predviden v prvi polovici leta 2022.