Vožnja skuterjev in električnih skirojev je v območju za pešce načeloma dovoljena, a omejena, saj se morajo po hitrosti in načinu vožnje prilagoditi razmeram v prometu. Njihova hitrost namreč ne sme preseči največje hitrosti, s katero se gibljejo pešci.

Voznike v coni za pešce, ki po obnovi zajema tudi Glavni trg in del Koroške ceste, tako nadzorujejo medobčinski redarji, ki imajo hkrati pristojnost in naloge za nadzorovanje varnega in neoviranega cestnega prometa v naseljih, varovanje ceste in okolja v naseljih ter na občinskih cestah zunaj naselij.

Poleg policistov za red skrbijo tudi redarji

Redarji in redarke Medobčinskega redarstva v skladu s predpisi in na podlagi programov varnosti občin ustanoviteljic, skrbijo za varen in neoviran cestni promet, javno varnost in javni red na območju občin ustanoviteljic in so pristojni predvsem za:

  •  nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
  • varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
  • varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
  • skrbeti za varnost na javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
  • vzdrževati javni red in mir,
  • voditi prekrškovni postopek v skladu z zakonom,
  • opravljati nadzor prometa s samodejnimi merilnimi napravami za nadzor prometa, s katerimi se prekrški slikovno dokumentirajo.

Nadzor nad vozniki enoslednih vozil v območju za pešce in drugih zaprtih območjih je samo ena izmed mnogih nalog, ki jih redarji opravljajo vsaki dan, so pa večkrat planirane akcije, ko redarji poostreno nadzorujejo posamezne vrste prekrškov,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.

Za večjo varnost tudi z osveščanjem voznikov

V načrtovanih poostrenih nadzorih v območju za pešce se tako delo usmeri predvsem v prepoznavanje kršitev nedovoljene vožnje v območju za pešce, ob tem pa seveda obravnavajo tudi vse ostale kršitve iz njihovih pristojnosti. 

Za varnost v t.i. peš coni skrbijo tudi policisti. V Mariboru je tako v oktobru policija izvedla poostren nadzor in odkrila 20 kršitev, od tega 11 voženj mopedov in prehitrega voznika električnega skiroja v območju za pešce.

Mariborska občina si vsekakor prizadeva, da bi problematiko varovanja najranljivejših udeležencev prometa v peš coni čim prej uredila. V ta namen se bomo v kratkem posvetili tudi akciji osveščanja voznikov enoslednih vozil,” še dodajajo na mariborski občini.