Kako temeljni so učitelji in profesorji za naše življenje se pogosto ne zavedamo vse do točke, ko se ozremo nazaj na svoje življenjske odločitve in ugotovimo, koliko smo jih sprejeli prav zaradi modrosti in navdihov učiteljev, po katerih smo se zgledovali.

Tudi naše mesto skriva številne srčne, modre, navdihujoče, dobrodelne in v celoti izjemne učitelje, med katere gotovo sodi profesor Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor, Boris Krabonja.

S profesorjem zgodovine in geografije, ki uživa močno naklonjenost svojih dijakov, s svojo družbeno aktivnostjo pa tudi Mariborčank in Mariborčanov, smo poklepetali o njegovem poklicu – oziroma poslanstvu, kot poudari, njegovem delu na Srednji ekonomski šoli in gimnaziji, izkušnjah, dijakih …

Kako dolgo že poučujete na Srednji ekonomski šoli in gimnaziji Maribor?

Na SEŠG poučujem 29 let.

Katere prednosti poučevanja na SEŠ opažate?

Predvsem izjemna kolegialnost, ki je že kar zaščitni znak naše šole. Nikoli se ti ne more zgoditi, da ti, ko imaš probleme, ne bi vsaj nekdo v kolektivu ponudil roko.

Posebnost naše šole je Človečnost, kar se kaže v odnosu med kolegi, dijaki in starši. Mislim, da je velika dodana vrednost na naši šoli praksa v tujini. Ker delo na SEŠG ni poklic, ampak poslanstvo.

Kaj Srednjo ekonomsko šolo in gimnazijo Maribor dela unikatno? Katere aktivnosti izstopajo? Zakaj ste radi na SEŠG?

Posebnost naše šole je Človečnost, kar se kaže v odnosu med kolegi, dijaki in starši. Mislim, da je velika dodana vrednost na naši šoli praksa v tujini. Ker delo na SEŠG ni poklic, ampak poslanstvo.

Profesor zgodovine in geografije Boris Krabonja svoje poslanstvo izkazuje tudi s številnimi projekti. Tako med enega zadnjih in bolj poznanih gotovo sodi izdelava in zbiranje kar 6 800 000 papirnatih ladjic, s katerimi se je Krabonja v posebni razstavi poklonil žrtvam holokavsta. Več o projektu in razstavi lahko preberete tudi v našem prispevku Boris Krabonja: Ta projekt je moje dokončno slovo od Auschwitza.

Kakšni so dijaki? Katere so njihove izstopajoče značilnosti?

Mladostniško razposajeni in kdaj pa kdaj tudi že vedoželjni. Fajn so!

Mladi ljudje so bili, so in bodo vedno mladi ljudje in njihova pozornost je vedno razpršena in prej, kot se zavedaš tega dejstva, lažje je delati z njimi. Nič ali nihče ni središče njihove pozornosti, ali drugače povedano, vse je središče njihove pozornosti.

Kako razumete vlogo učitelja, profesorja danes?

Vloga učitelja je mnogo več kot samo učenje, predvsem si mediator med življenjem in izzivom mladih ljudi.

Kaj si želite, da bi se pri mladih in dijakih bolj spodbujalo?

Mladi ljudje so bili, so in bodo vedno mladi ljudje in njihova pozornost je vedno razpršena in prej, kot se zavedaš tega dejstva, lažje je delati z njimi. Nič ali nihče ni središče njihove pozornosti, ali drugače povedano, vse je središče njihove pozornosti.