Nekateri naši bralci že nestrpno pričakujejo otvoritev nove postaje Mbajk, ki ju že nekaj mesecev urejajo pri dvoetažnem mostu. Zato smo se na Mestno občino Maribor obrnili z vprašanji o tem, kdaj lahko občani pričakujemo aktivacijo novih postaj.

Kot nam pojasnijo na občini, bo Mbajk postaja pri dvoetažnem mostu predvidoma predana v uporabo ob odprtju Dravske kolesarske poti konec tega meseca. Tako se bo nova postaja pridružila mreži 26-ih že operativnih postaj. Še ena pa se gradi na Lentu pri Vodnem stolpu.

Kje bi še lahko pričakovali nove postaje Mbajk?

Gotovo pa mnoge zanima tudi kam se bo mreža v prihodnje širila in kje lahko pričakujemo nove Mbajk postaje. Potrebo po širitvi mesta je na platformi Izboljšajmo Maribor izrazil tudi občan mesta. ‘‘Zanima me, kdaj nameravate (če sploh imate v načrtu) razširiti mrežo parkirišč za Mbajk tudi na območje Pobrežja in Tezna? Ves zahodni del mesta je namreč dobro pokrit, tako levi kot desni breg Drave, v vzhodnem delu (vzhodno od železniškega mostu) pa ni niti na levem, niti na desnem bregu nobenega parkirišča,” zapiše.

PREBERITE ŠE: Dobili 26. postajo Mbajk, v načrtu še dve

Kot nam pojasnijo na občini, se bo prav v ta del Maribora širila mreža izposojevalnic koles. ”Nadaljnje širitve bodo odvisne predvsem od partnerjev v projektu Mbajk, sicer pa želimo širiti sistem predvsem na območje Pobrežja in Studencev, saj se postaje med sabo gradijo v razdalji 400-500 metrov.” Napovedujejo pa tudi nove izposojevalnice na Teznem, vendar bo potrebnih še precej vmesnih postaj, da se bo zagotovila ustrezna medsebojna povezava.

Mestna občina Maribor ima izdelan predlog širitve sistema Mbajk na 74 lokacij po vsem mestu. Širitve na dodatna mesta so predvidene postopoma, v radiju od 400 do 500 metrov, saj tako zasledujemo povezanost med obstoječim sistemom in širitvami.

Statistika izposoj, kot tudi uporabnikov po podatkih mariborske občine še vedno raste, vendar se rast, v primerjavi z začetkom projekta malenkost umirja. Najbolj ”prometne” izposojevalnice pa beležijo v samem centru mesta. ”Največ izposoj beležimo na Glavnem trgu, ter na Strossmayerjevi ulici in na Gosposvetski cesti (križišče s Turnerjevo).”

Se vam je kdaj zgodilo, da je bila postaja prazna ali polna in tako niste mogli odložiti kolesa? Koncesionar sistema po pojasnilih občine, sicer skrbi, da je ponudba koles na posameznih postajah vseskozi zagotovljena, zato se zagotavlja dvoizmensko delo razvoza koles po mestu. Vseeno pa občasno prihaja do povečanih izposoj na določenih lokacijah (predvsem v času prihoda in odhoda dijakov). ”V tem času se še dodatno zagotavlja razvažanje koles, vendar je v tako velikem sistemu skoraj nemogoče zagotoviti nemoteno oskrbo s kolesi,” še dodajo na občini. Tako je priporočeno, da uporabniki na aplikaciji preverijo stanje na postajah, kjer bi si želeli kolo izposoditi ali pa ga vrniti.

Namen sistema Mbajk

Kolesa Mbajk, so namenjena izposoji za posamezno vožnjo in ne za večurno ali celodnevno izposojo. Uporabniki si lahko kolo izposodijo na katerikoli od postaj in ga na katerikoli od njih tudi vrnejo. Izposojo lahko opravijo preko terminala na postaji ali preko mobilne aplikacije, kjer lahko vselej preverijo tudi razpoložljivost prostih koles in ključavnic za vsako od postaj.

Uporabniki storitve ob letni registraciji plačajo tri evre, ki se štejejo kot dobropis, nato pa si kolesa za posamezne vožnje izposojajo brezplačno, saj je brezplačna vsaka prva ura izposoje ob neomejenem številu izposoj.