Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v petek, 7. novembra 2014, premierno uprizoril balet Stabat Mater na glasbo Giovannija Battiste Pergolesija v koreografiji Edwarda Cluga in balet Nevarna razmerja v koreografiji in režiji Valentine Turcu in Lea Mujića.
Plesno kreacijo Stabat Mater je koreograf Edward Clug ustvaril za münchenski balet julija 2013. Iz konteksta legendarne Pergolesijeve glasbene podlage iz leta 1736, ki je edinstvena zvočna upodobitev trpljenja božje matere Marije, je Clug v izvirno plesno govorico prenesel lastna doživetja Pergolesijeve sakralne in v nekem globljem smislu tudi metafizične mojstrovine.
Plesno kreacijo Stabat Mater je koreograf Edward Clug ustvaril za münchenski balet julija 2013. Iz konteksta legendarne Pergolesijeve glasbene podlage iz leta 1736, ki je edinstvena zvočna upodobitev trpljenja božje matere Marije.
»Predstava se alegorično sklicuje na prepoznavne biblične prizore, a jih vendarle postavi v ironičen kontekst vsakodnevnega življenja in na novo prevede v intimnost in brezčasnost plesa, kakor si lahko predstavljamo sam odnos med Materjo in Sinom,« pravi koreograf in umetniški direktor mariborskega Baleta Edward Clug.
Balet Nevarna razmerja po Dubrovniku in Ljubljani premierno v Mariboru
Po uspešni praizvedbi na Dubrovniških poletnih igrah in po premieri na Ljubljana Festivalu v Križankah minulega avgusta bo balet Nevarna razmerja v koreografiji in režiji Valentine Turcu in Lea Mujića doživel še premiero pred mariborskim občinstvom.
Neobaročni balet po motivih istoimenskega romana Choderlosa de Laclosa ter kasnejših adaptacijah – koprodukcija prej omenjenih festivalov in mariborskega Baleta – sta avtorja zasnovala na glasbeno podlago različnih mojstrov baročne glasbe (Georg Friedrich Händel, Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Tomaso Antonio Vitali idr.) ter sodobnih skladateljev postmodernega (etno) simfonizma (Karl Jenkins), indie glasbe in minimalizma (Max Richter).
Neobaročni balet po motivih istoimenskega romana Choderlosa de Laclosa ter kasnejših adaptacijah sta avtorja zasnovala na glasbeno podlago različnih mojstrov baročne glasbe.
Navdih in motivacija za baletno kreacijo pa izvirata predvsem iz večnih vprašanj: ali smo ujetniki ambicije, statusnih simbolov ali pristajamo na režim razvrata, licemerstva, nizkih strasti in nenasitnosti? In ne nazadnje, ali sploh lahko (zares) ljubimo?
Stabat Mater in Nevarna razmerja bosta po petkovi premieri na sporedu še 9., 10., 11., 13.,14., 15. novembra in 13. decembra 2014.
Kultura