Trgovska veriga Hofer je vsekakor ena izmed najbolj priljubljenih pri nas. Ugodne cene prepričajo marsikoga, ki z veseljem nakupuje pri njih, a ko pogledamo podrobneje, nekateri izdelki morda le niso tako ugodni, kot se zdi na prvi pogled. Še posebej, ko v avstrijskem katalogu zagledamo identičen izdelek po občutno nižji ceni.
Vzemimo za primer rolerje, ki so bili pri nas v ponudbi od prejšnjega ponedeljka, in sicer po ceni 24,99 evrov, medtem ko je stal identični izdelek v Avstriji 22,99 evrov, ali kotalke, za katere boste pri nas odšteli 39,99 evrov, v Avstriji pa kar 10 evrov manj, in sicer 29,99 evrov. Razlika je tako več kot očitna, saj ne gre zgolj za nekaj centov razlike, obenem pa je takih primerov precej. V Sloveniji, kjer je kupna moč precej nižja, tako za enake izdelke plačujemo več kot severni sosedje.
Nabavne cene za Avstrijo in Slovenijo so različne
Pojasnila smo seveda poiskali pri Hoferju, kjer so takole pojasnili: “Osnovna filozofija podjetja Hofer je osredotočenost na samo »bistvo« trgovine. Naše glavno vodilo je kupcem vedno nuditi izdelke najvišje kakovosti po najnižji ceni, čemur so podrejeni vsi naši poslovni procesi,” navajajo.
Na prodajno ceno izdelkov tako po njihovih besedah vpliva mnogo dejavnikov, zaradi česar tudi prihaja do razlik v cenah izdelkov
na posameznih tržiščih držav, vključenih v skupino ALDI Süd. Četudi so izdelki enaki, so nabavne cene za avstrijski in slovenski trg pogosto različne, razlikujejo pa se tudi logistični in drugi stroški poslovanja. “Pri oblikovanju cen se vedno prilagodimo lokalnemu trgu in pričakovanjem naših kupcev. Tako boste našli precej izdelkov, ki so cenejši kot na avstrijskem trgu, seveda pa tudi takšne, ki so dražji. Pri nas so tako občutno cenejša mnogi prehranski izdelki, kot na primer Grški jogurt (30 centov cenejši), sir Ementalec (29
centov cenejši), litrski jabolčni sok Pure Fruits (19 centov cenejši), pa tudi tehnični in drugi neprehranski izdelki,” navajajo.
Kupcem ponujajo konkurenčne cene
Čeprav vse to drži, pa so omenjeni izdelki pri nas cenejši za nekaj centov, medtem ko gre v zgoraj zapisanih primerih za razliko v več evrih, seveda na škodo slovenskega kupca.
Ne glede na to pa pri Hoferju poudarjajo, da vse prihranke, ki nastanejo z zniževanjem stroškov, v obliki znižanih cen v celoti prenesejo na svoje kupce. “To je najpomembnejši princip diskontne prodaje, ki na vseh ravneh optimizira procese z namenom kupcu ponuditi največ. Kupcem lahko tako brez dodatnih popustov ali kartice zvestobe ponudimo zelo konkurenčne cene. Vse to se kaže v dejstvu, da ima Hofer na slovenskem trgu najnižje cene, enako pa seveda zagotavlja tudi Hofer na avstrijskem trgu. Slednje je tudi
naša osnovna obljuba, zato so kupci lahko, ne glede na morebitne razlike v cenah med posameznimi tržišči, vedno prepričani, da bodo v svoji Hoferjevi poslovalnici, lahko izbirali med izdelki najvišje kakovosti po najnižji ceni,” so še ob tem pojasnili.