Španija je za nakup novih sodobnih vlakov porabila 258 milijonov evrov, šele nato pa ugotovila, da so vlaki preveliki za njihove predore, kar jih naredi praktično neuporabne, je poročal Euronews. Afero je prejšnji mesec razkril lokalni medij El Comercio, nato pa so sledili razni odstopi odgovornih.

Leta 2020 je Španija naročila 31 potniških vlakov z namenom zamenjave starih in dotrajanih vlakov v severnih provincah Asturija in Kantabrija. Prvotno je bilo predvideno, da bodo novi vlaki lahko začeli voziti leta 2024, zdaj pa je jasno, da se bo časovnica podaljšala vsaj do leta 2026.

Predsednik province Kantabrija Miguel Angel Revilla je afero označil za “neizrekljivo napako” in dodal, da “morajo padati glave“, poroča španski regionalni časopis El Diario Montanes.

V aferi so sodelovale različne strani, vključno s španskim nacionalnim železniškim operaterjem Renfe, upravljavcem železniške infrastrukture Adifa, proizvajalcem prevoznih sredstev CAF in Nacionalno agencijo za varnost v železniškem prometu. Doslej sta bila razrešena dva višja uradnika – vodja železniškega voznega parka Renfe in vodja inšpekcije in tirne tehnologije Adif. Španska ministrica za promet pa je sprožila je notranji pregled.