Apple avto "Titan" je že več kot 15 let ena izmed najbolje varovanih skrivnosti v industriji. Zdaj pa naj bi bila sprejeta odločitev, ki v vodilni položaj postavlja Magno Steyr. Že leta 2007, ko se je ustanovitelj podjetja Apple – Steve Jobs v Kaliforniji srečal s tedanjim šefom Volkswagna – Martinom Winterkornom, je bilo v avtomobilski industriji nemirno. Jobs je takrat imel vizijo, da bi avto prenovili in s tem revolucionirali panogo, kar je Apple storil v preteklosti že z iPhonom. Odkar pa se je v medijih pojavilo dejansko ime iCar, pa se seveda govorice ne ustavijo. Prvi jasni znaki, da je podjetje Apple glede avtomobila resno, so se pojavili leta 2010. Takrat so namreč začeli zaposlovati vrhunski kader iz vseh avtomobilskih taborov. Med prvimi je bil vrhunski oblikovalec Julian Hönig iz Graza, ki so ga zvabili iz Audija. Tim Cook, naslednik Stevea Jobsa, je dal dokončno zeleno luč za "Projekt Titan" leta 2014.
V preteklosti so že iskali proizvajalce
Na poti k prenovi avtomobila je tehnološki velikan v preteklih letih večkrat kontaktiral proizvajalce, kot so Hyundai, Nissan ali Mercedes. V zadnji fazi pa je Apple celo privabil vrhunske kadre iz Porscheja, Lamborghinija, Tesle in BMW-ja. Trenutno je vodja projekta nemški inženir Ulrich Kranz, ki je bil pred tem trideset let zaposlen pri BMW-ju in je oče modelov i3 in i8. On naj bi bil tisti, ki bo postavil iCar na pravo pot.
Po poročanju portala Kleine Zeitung pa ima Apple težavo, saj čudežnega avtomobila, s katerim bi želeli narediti preboj in biti edinstveni, tudi najbogatejše in najbolj inovativno podjetje na svetu v tem desetletju ne more uresničiti. Zaradi varnostnih razlogov je Apple celo začasno opustil prvotno idejo – kot prvi proizvajalec pripeljati samo vozeče električno vozilo brez volana in pedalov. Tako bo prva različica iCarja bolj konvencionalna.
Avto lahko pričakujemo leta 2027
Tim Cook si seveda želi najboljše od najboljšega, vendar mu ni dovolj biti boljši od Tesle. Dejstvo je, da si lahko Apple privošči tudi finančni neuspeh, vendar bi bil to za podobo blagovne znamke in za Cooka osebno usoden. Po besedah analitikov podjetja Apple in ameriških novinarskih agencij, naj bi odločitev o pričakovanem vstopu na trg, ki se pričakuje že nekaj let, kmalu padla. To bi pomenilo, da bi Apple nekje do leta 2027 uradno vstopil na avtomobilski trg. Tudi nekdanji šef Volkswagna Herbert Diess, ki je bil dolgo časa skeptičen, vidi Apple na ciljni ravnini. Uvršča ga celomed znamke, ki bodo dolgoročno prevladovale v avtomobilskem svetu. Žal pa so vse to zaenkrat samo govorice, saj Cook sam dogajanja ni nikoli komentiral. Pogodbe o nerazkrivanju so podpisali tudi zaposleni in partnerji, ki so vključeni v projekt.
Jackpot za Magno?
Kljub temu, da v podjetju Magna Steyr zaenkrat o projektu ne govorijo, je dejstvo, da so že 10 let vpleteni v proizvodjno "Titana". Stočlanska skrivna ekipa namreč že nekaj časa oblikuje scenarije in komponente. Apple je doslej ocenil, da bo vrednost projekta v Magni trimesten milijonski znesek. Če bo torej Apple zagnal projekt "Titan", so možnosti za Magno (kot razvojnega partnerja iCarja) precej dobre. Prav tako ni izključeno, da bi v Grazu izdelali prvo serijo in kasneje prevzeli proizvodnjo za celo Evropo. Za Magno in Štajersko bi bil to velik dobitni žreb, so zapisali na portalu Kleine Zeitung.