Švicarski start-up Sun-Ways išče načine, kako izkoristiti odprt prostor med železniškimi tiri za namestitev odstranljivih solarnih panelov in tako povečati proizvodnjo obnovljive energije.
Sun-Ways je tako razvil novo mehansko napravo, ki omogoča namestitev odstranljivih solarnih panelov ob železniških tirih. Inovativna rešitev ima potencial, da proizvaja obnovljivo energijo na polovici železniških prog po vsem svetu.
Kako naprava deluje?
Standardni solarni paneli se lahko namestijo v zadostnem prostoru med železniškimi tirnicami, ne da bi ovirali vožnjo vlakov. Ta tehnologija bi lahko pomagala državam, kot je Švica, pri proizvodnji več obnovljive energije, kjer potreba po več razpoložljivem prostoru pogosto omejuje velikopotezne namestitve.
Sun–Ways uporablja predhodno sestavljene tovarniške solarne panele iz Švice, ki merijo en meter v širino, ti pa se na tire pritrdijo z uporabo batnega mehanizma. Namestitev se izvaja mehanično s pomočjo vlaka, ki ga zagotavlja švicarsko podjetje za vzdrževanje proge.
Za dosego ciljev se morajo investicije v obnovljive vire kar štirikrat povečati
Kot vlak potuje po tiru, razvija fotovoltaične panele, ki se sproti nameščajo med tire v dolgo »solarno kačo«. Sistem start-upa je tudi prvi patentiran odstranljiv sistem, kar omogoča lažje vzdrževanje tira.
Kam bo šla energija?
Električna energija, ki jo proizvajajo odstranljivi solarni paneli, nameščeni ob železniških tirih, bo neposredno dovajana v švicarsko omrežje za oskrbo bivalnih območij z obnovljivo energijo, zatrjujejo v podjetju Sun-Ways.
Je vse le pozitivno?
Čeprav je ideja pohvalna, pa zaenkrat obstaja precej pomislekov, ki nekoliko ovirajo implementacijo sodobne tehnološke rešitve. Strokovnjaki za železnice se namreč sprašujejo, ali bi solarni paneli na tirih lahko povečali tveganje za pojav mikrorazpokov, požarov in drugih težav, zato bo potrebno pred nadaljnjim razvojem start-up ideje razrešiti predvsem ta strokovna vprašanja.
Vir: EEPower, Sun-Ways