Pred skoraj 20. leti je bila temu modelu namenjena nova, povsem pionirska vloga – začel naj bi namreč pomlajevati Mercedesovo klientelo. Zahtevna naloga, ki bi se skoraj končala klavrno.  Na znamenitem losovem testu so namreč švedski novinarji razred A prevrnili na bok in s tem Mercedesu povzročili nekaj škode, poskrbeli pa za publiciteto. In A se je vrnil s prenovljenim podvozjem in revolucionarnim, pionirskim sistemom za stabilizacijo vozila (ESP). Ostalo je zgodovina – razred A so doslej namreč prodali v več kot 5,5 milijona primerkov.

Nov A, večji A

S četrto generacijo imajo pri trenutno najuspešnejši premijski znamki smele načrte, kljub dejstvu da se podajajo v zaseden razred. Nov A zdaj meri skoraj 18 centimetrov več, ima 3 centimetre daljšo medosno razdaljo (zdaj meri že 4,42 metra),  zrasle pa so tudi vse mere notranjosti – vključno s prtljažnikom, kjer je 29 litrov več (370 l)!

Podvozju je prenovljeno, lastnik pa lahko izbira med serijskim, športnim (s 15 mm krajšimi in čvrstejšimi vzmetmi) ali pa takšnim s prilagodljivim blaženjem. Nadgradili so tudi vpetje prednjih koles, ki sicer še vedno McPhersonovo, zadnja prema je lahko večvodilna  (za najšibkejše motorje ostaja poltoga, s torzijskim drogom). Kar tri nove štirivaljne motorje so pripravili pri Mercedesu – 1,4, 2,0 in prenovljenega dizelskega s prostornino 1,5 litra, ki bodo na voljo v različnih opcijah moči (1,4 do 120 kW, dvolitrski do 165 kW in dizel do 85 kW). Poleg ročnega bosta na voljo tudi dve verziji dvosklopčnega samodejnega 7 DCT menjalnika, štirikolesni pogon 4Matic je še vedno v ponudbi.

Multimedijski sistem MBUX z zvočnim nadzorom, ki razume in se uči besednih zvez s pomočjo umetne inteligence

Notranjost je bolj revolucionarna od potez zunanjosti (čeravno z rekordno nizkim uporom), zdaj še najbliže velikim hišnim limuzinam. Tako sta poslej tudi v najmanjšem zraven dva zaslona – serijsko velikosti 7 palcev, ob doplačilu pa celo do 10,25 palca. Tu je še nov multimedijski sistem MBUX z zvočnim nadzorom, ki razume in se uči besednih zvez s pomočjo umetne inteligence, si zapomni ponavljajoče se vzorce (pri vožnji, radijskih postajah, nastavitvi temperature, …) in jih ponudi kot izbiro.