V tej najbolj vznemirljivi verziji, ki prihaja na slovenski trg januarja, se vrti celo motor, ki je v tesnem sorodu z večjim Golfom GTI, kar je prvič v zgodovini tega malčka (če ne računamo verzije WRC). Ki sega vse tja do leta 1979 – ko se je, resnici na ljubo še imenoval  GT. Polno ‘pravico’ do kultnega imena pa je dobil Polo šele leta 1998.

V zadnji, šesti generaciji se zdi, da je tale VW kompaktnik, ki je s svojimi 405 cm že dosegel razmere Golfa četrte generacije, povsem odrasel. Če je sklepati po motorju, ki je pri športni verziji ključnega pomena, vsekakor. Za pogon namreč skrbi dvolitrski štirivaljnik iz družine EA888, ki s pomočjo kopice tehnoloških trikov zmore 147 kW (200 KM), predvsem pa kar 320 Nm navora, ki je voznik na voljo v zelo širokem območju med 1500 in 4400 vrtljaji. In ravno to dela avtomobil hiter, če si to voznik zaželi, hkrati pa vsakdanje uporaben, ko ni časa ne volje za preganjanje. To njegovo vsakodnevno uporabnost poudarja še DSG (samodejni) menjalnik, ki dovolj prepričljivo prestavlja samodejno, hkrati pa je hiter, ko je to potrebno (ročni menjalnik za najbolj zavzete voznike prihaja poleti 2018). Zato je sprva tudi cena s skoraj 23 tisočaki precej visoka, ročni menjalnik pomeni tudi dobra dva tisočaka nižjo ceno.

Tudi podvozje, čeravno dodelano, s čvrstejšimi vzmetmi in stabilizatorji (ter 15 mm bliže tlom) ni neprijetno čvrsto, pravzaprav je celo povsem vsakdanje uporabno. Je pa res, da smo na prvi predstavitvi avtomobila na daljni Majorki, lahko preskusili le verzijo s prilagodljivim blaženjem Sport Select (dva programa), tako da o udobju in učinkovitosti pasivnega vzmetenja ni mogoče reči nič resnega. V vsakem primeru gre za hiter in okreten avtomobil, ki zagotovo dosega obljubljene pospeške 6,7 sekunde do 100 km/h (ne glede na dejstvo, da nima zapore diferenciala). Predvsem pa je cel ‘paket’ vsakdanje uporaben in priljuden, obenem pa je Polo GTI dovolj nezahteven avtomobil tudi na meji. Morda ni tako zabaven in vznemirljiv, kot smo upali, toda gre vendarle za GTI-ja, ki mora biti tudi vsakodnevno uporaben avtomobil. Morda pa sledi še kaj bolj vozniško ostrega …