Pri umeščanju mariborske južne obvoznice v prostor prihaja do velikih težav. Pri prvem delu ceste se je zataknilo pri denarju, pri drugem pa pri negativnem mnenju ministrstva za kmetijstvo in okolje.
Kot je pred dnevi povedal direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko, so pri prvem delu načrtovane obvoznice od Streliške do Kardeljeve ceste odkupovali zemljišča in nepremičnine vse do konca prejšnjega leta. “Odkupljenih je bilo okoli 40 odstotkov zemljišč in nepremičnin. Ostali pogoji so rešeni, investicijski program je potrjen, projektna dokumentacija zagotovljena. Se je pa ustavilo letos, saj denarja ni, in ta trenutek ta projekt stoji,” je dejal.
Drugi del ceste od Kardeljeve ceste do hitre ceste in naprej do avtoceste pa je zaustavljen zaradi negativne odločitve ministrstva za kmetijstvo in okolje okoli poteka trase čez polja v Razvanju.
Na ministrstvu za kmetijstvo in okolje so za STA povedali, da je izbrana varianta z vidika vpliva na kmetijska zemljišča nesprejemljiva. “V letu 2013 je ministrstvo izdalo prvo mnenje k predlogu najustreznejše variante, v katerem je ugotovilo, da je varianta 3, ki v osrednjem delu poteka po obstoječih prometnih povezavah in v tem delu minimalno posega na kmetijska zemljišča, z vidika varovanja kmetijskih zemljišč bistveno ugodnejša. Racionalizira pa naj se potek v južnem oziroma vzhodnem delu,” pravijo. Gre za različico, po kateri bi obvoznica tekla po obstoječi po Papeževi in Tržaški cesti in tako zasedla le 19 hektarjev najboljših kmetijskih zemljišč.
Na Direkciji RS za ceste se s tem ne strinjajo. “Žal je druga varianta gradbeno izredno neugodna in ne znam si predstavljati, kako bi bilo, če bi se morali odločiti zanjo,” je povedal Ficko.
Uradno se ta del ceste imenuje južni del zahodne obvoznice, s katero se promet iz osrednje Slovenije proti Koroški prestavlja iz središča na obrobje Maribora. Vrednost projekta se ocenjuje na 80 milijonov evrov in naj bi se s pomočjo evropskih sredstev izvajal postopno.
STA
Lokalno