Dijaki 3. d Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor so se z odločnostjo za uspeh odpravili na 17. Mednarodni sejem učnih podjetij in 11. državno tekmovanje v Celju. Na tekmovanju je sodelovalo 47. tekmovalcev iz 5 držav (Belgija, Italija, Hrvaška, Bolgarija, Slovenija). Na sejmu sta se predstavili dve učni podjetji, in sicer UP Kupilan pod mentorstvom Bronje Jarc, prof. in UP Marway pod mentorstvom Jolande Lep, prof. in Katje Emeršič.

Obe podjetji sta se predstavili s svojimi ustvarjalnimi idejami, ki so jih razvijali več mesecev na šoli. Podjetje Kupilan je predstavilo svojo trajnostno idejo, in sicer lan na 101 način. Pokazali so, da je tudi mladim pomemben trajnostni razvoj in da lahko s takšnnim razmišljanjem ustvariš zanimivo idejo. Predvsem pa so dokazali svoje ustvarjalno razmišljanje s tem, da so prikazali toliko različnih načinov uporabe lana. Podjetje Marway pa se je predstavilo s svojo idejo o kreativnem turizmu, ki lahko oživi turizem v mestu Mariboru. Predstavili so zanimive in trajnostne izdelke, kot tudi svojo aplikacijo Actionbound, ki te popelje po mestu Mariboru in odkriva skrite kotičke in zgodbe.

Sodelovanje na tovrstnem sejmu je bila nepozabna izkušnja tako za dijake kot tudi mentorice. Strnili smo nekaj misli dijakov in dijakinj o delu v učnem podjetju in samem nastopu na sejmu. Menijo, da je delo v učnem podjetju izjemna priložnost, ki je ne more doživeti vsak dijak, saj se skozi delo v podjetju veliko naučiš predvsem kar se tiče razvijanja poslovne ideje, ustanovitve in poslovanja podjetja, timskega dela, reševanja izzivov, vodenja financ, nastopanja in kreativnosti. Delo v učnem podjetju je tudi odlična iztočnica za podjetniški svet.

Dijaki in dijakinje menijo, da je delo v učnem podjetju izjemna priložnost, ki je ne more doživeti vsak dijak, saj se skozi delo v podjetju veliko naučiš predvsem kar se tiče razvijanja poslovne ideje, ustanovitve in poslovanja podjetja, timskega dela, reševanja izzivov, vodenja financ, nastopanja in kreativnosti. Delo v učnem podjetju je tudi odlična iztočnica za podjetniški svet.

Prav tako so podali tudi nasvete za bodoče generacije, ki bodo sodelovale v učnih podjetjih. Svetujejo, da se naj potrudijo v vsakem detajlu, ki ga naredijo za podjetje in naj živijo s podjetjem ter stojijo za samo zgodbo. Obenem pa naj nikoli ne obupajo. Pomembno je namreč, da ste s končnim izdelkom zadovoljni vi in ne drugi.

Dijaki so na sejmu pokazali, da verjamejo v svojo poslovno idejo, da jo znajo predstaviti in da znajo odlično sodelovati s svojo ekipo. Delo obeh skupin pa je bilo tudi na sejmu nagrajeno. Podjetje Kupilan je na 17. Mednarodnem sejmu doseglo 2. mesto, podjetje Marway je doseglo 6. mesto. Na 11. državnem tekmovanju je podjetje Kupilan prepričalo strokovno komisijo s svojim sejemskim nastopom in tako doseglo 2. mesto. Prav tako so prepričali s svojo poslovno idejo ter dosegli odlično 3. mesto.

Podjetje Kupilan je na 17. Mednarodnem sejmu doseglo 2. mesto, podjetje Marway je doseglo 6. mesto. Na 11. državnem tekmovanju je podjetje Kupilan prepričalo strokovno komisijo s svojim sejemskim nastopom in tako doseglo 2. mesto. Prav tako so prepričali s svojo poslovno idejo ter dosegli odlično 3. mesto.

Za obe podjetji pa se pot ne konča s sejmom. Svoje ideje bodo razvijali še naprej in jih nadgrajevali. Verjamemo, da bodo spisali še več uspešnih zgodb in da se bo odločnost za uspeh nadaljevala še naprej.