Na glavni oziroma regionalni cesti med Apačami v občini Kidričevo in Majšperkom v istoimenski občini sta v prometnih nesrečah letos ugasnili že dve življenji. Je za nesreči kriva (tudi) nevarna cesta?
9. maja je na cesti med Ptujsko Goro in Lovrencem na Dravskem polju po silovitem zaviranju in padcu umrl 31-letni motorist. 8. avgusta je na cesti med Majšperkom in Lovrencem na Dravskem polju voznik avtomobila izsilil prednost vozniku motornega vozila. 20-letni motorist je v trčenju umrl, njegova 25-letna sopotnica pa se je poškodovala.
V zadnjih letih umrli štirje motoristi in kolesar
Na policiji so razkrili črno statistiko zadnjih desetih let. Na cestnem odseku Apače-Majšperk so se od leta 2011 zgodile štiri prometne nesreče s smrtnim izidom, v njih je življenje izgubilo pet oseb. Leta 2017 je umrl motorist, leta 2020 motorist in kolesar, letos dva motorista.
Na Policijski upravi Maribor so povedali: “Odsek regionalne ceste R2-432 od Kidričevega do Majšperka negativno izstopa predvsem letos, z dvema prometnima nesrečama s smrtnim izidom, v katerih sta bila udeležena dva voznika motornih koles.”
Med letoma 2011 in 2020 se je na cestnem odseku Apače-Majšperk zgodilo skupno 63 prometnih nesreč. V njih je bilo 6 ljudi hudo telesno poškodovanih, 17 lažje, 64 udeležencev prometnih nesreč pa ni bilo poškodovanih.
Neupoštevanje pravil prednosti in prevelika hitrost
Na Policijski upravi Maribor so dejali, da bolj kot pogostost na odseku Apače-Ptujska Gora izstopajo hude posledice prometnih nesreč na tem odseku: “V lanskem letu se je zgodila ena prometna nesreča s smrtnim izidom, letos pa dve s smrtnim izidom. Vzroki prometnih nesreč na tem odseku so največkrat povezani z neupoštevanjem pravil prednosti in neprilagojeno hitrostjo vožnje.”
Policisti Policijske uprave Maribor ves čas kontinuirano izvajajo nadzor cestnega prometa na omenjenih odsekih: “Kot primer naj navedemo, da smo v tem letu do danes na regionalni cesti med Apačami in Majšperkom izvedli več ukrepov zoper kršitelje cestnoprometnih predpisov (203) kot v celem lanskem letu skupaj (111).”
Od leta 2017, ko so na tej cesti beležili prvo smrtno žrtev po letu 2011, so policisti bistveno povečali nadzor. “Seveda pa je pomembno tudi zavedanje vseh udeležencev, da spoštujejo cestnoprometne predpise, da so strpni in da ravnajo odgovorno tudi do drugih udeležencev v cestnem prometu. To je dolžnost slehernega udeleženca v cestnem prometu in zgolj upoštevaje temeljnega načela nam bo uspelo zagotoviti stabilne prometno-varnostne razmere.”
Katera cesta je ‘cesta smrti’?
Doslej so ljudje ‘cesta smrti’ imenovali glavno cesto med Kidričevim in Slovensko Bistrico. Bi si ta naziv zdaj bolj zaslužila cesta Apače-Majšperk? Na mariborski policijski upravi so primerjali oba odseka in ugotovili, da se je v zadnjih desetih letih več prometnih nesreč zgodilo na cesti G1-2 med Slovensko Bistrico in Hajdino. “A gre za glavno cesto, ki je bolj obremenjena s prometom,” so opomnili.
Od 2011 do 2020 se je na odseku med Šikolami in Hajdino zgodilo 238 prometnih nesreč. V njih je umrlo 10 ljudi, 11 se jih je hudo in 128 lažje telesno pošodovalo.
Na odseku med Šikolami in Pragerskim se je zgodilo 59 prometnih nesreč. V njih je umrla ena oseba, hudo so se poškodovale štiri osebe, 36 pa lažje.
Na odseku med Pragerskim in Slovensko Bistrico se je zgodilo 78 prometnih nesreč. V njih je umrla ena oseba, ena je bila hudo telesno poškodovana, 31 oseb pa je zadobilo lažje poškodbe.