Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec se je danes, 30. junija 2021, sestal s predstavniki Mestne občine Maribor. Predstavil je projekt vzpostavitve multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Po njehovih besedah naj bi zahodno obvoznico začeli graditi v začetku prihodnjega leta, naklonjen pa je načeloma tudi ideji o izgradnji predora pod mestom.

Projekt multimodalnega logističnega centra Smart Hub Maribor predvideva v prvi fazi do leta 2025 vzpostavitev okoli 60 hektarjev površin za logistiko in proizvodno dejavnost, v drugi fazi do leta 2030 pa naj bi bilo takšnih površin okoli 600 hektarjev. “Verjamem, da se bo našel pomemben investitor, ki bi ga tovrstna dejavnost zanimala,” je v izjavi za medije po sestanku povedal Vrtovec.

 

Kdo bo upravljalec mariborskega letališča?

Minister za infrastrukturo je povedal, da na državni ravni že tečejo aktivnosti za logistični center: “Načrtujemo začetek vseh ostalih postopkov, da pride do umeščanja v prostor, pa tudi, da pride do morebitne investicijske konference že prvič v septembru.”

Vzporedno vodijo tudi postopke za železniško povezavo z letališčem in podaljšanje pristajalne steze. Letališče je do konca leta v začasnem upravljanju državne družbe DRI. Na vprašanje o tem, kdo bo upravljavec zatem, pa minister še ni imel odgovora: “Treba je dobiti resnega upravitelja.”

Glede mariborske zahodne oziroma južne obvoznice je Jernej Vrtovec pojasnil, da so težave pri pridobivanju zemljišč: “Če tega ne bi bilo, bi že imeli gradbeno dovoljenje in začeli graditi. Še dva objekta moramo odkupiti oziroma smo v fazi razlastitve in ko bo to urejeno, bomo lahko začeli graditi, predvidoma v začetku naslednjega leta.”

Predor bi bil cenejši od severne obvoznice

Za zmanjšanje prometa skozi središče mesta je župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič ministru ponovno predstavil idejo o izgradnji predora pod mestom. Pojasnil je, da je mesto naročilo študijo izvedljivosti projekta, ki je pokazala, da je takšen predor mogoče postaviti in da je cenejši kot severna obvoznica, o kateri se je razmišljalo pred leti.

Župan upa, da bodo z gradnjo predora lahko začeli najkasneje v letu 2024. Gradnjo bi financirala država. Vrtovec je dejal: “Če se sprijaznimo s tem, da severne obvoznice ni, potem je to najboljša rešitev za razbremenitev prometa znotraj Maribora.”

Govorili so tudi o mednarodni osnovni šoli in sežigalnici

Govorili so tudi o hitrejši železniški povezavi med Mariborom in Ljubljano. “Upam, da smo dovolj sposobni na vseh ravneh v državi, da bomo to progo lahko umestili v prostor v doglednem času. Ker je proga resnično strateškega pomena,” je glede tega dejal infrastrukturni minister.

Na srečanju sta bila prisotna tudi državna sekretarka ministrstva za okolje in prostor Metka Gorišek ter državni sekretar ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Marjan Dolinšek. S slednjim so govorili o vzpostavitvi mednarodne osnovne šole v Mariboru, za katero je mesto konec maja dobilo soglasje vlade, trenutno pa se usklajujejo glede njenega financiranja. Dolinšek je povedal, da je ministrstvo pripravljeno finančno pomagati, župan pa računa, da bo vpis prvih učencev mogoč prihodnje leto.

Z Goriškovo so govorili o termični obdelavi odpadkov in blata. “V Mariboru predvidevamo tako sežigalnico preostanka komunalnih odpadkov kot monosežig odpadnega blata. Tu gre za visoko tehnološke naprave, ki bodo emisijsko CO2 nevtralne… To ne bodo komercialne naprave, to je javna gospodarska služba,” je povedala državna sekretarka.