Pozanimali smo se, katere linije Marproma imajo najkrajše in kateri najdaljše intervale. Najkrajši intervali med avtobusi so 10 minut na 1 Tezno, najdaljši pa 60 minut na linijah 10 Malečnik, 19 Šarhova in 20 Grušova. Še vedno se največ potnikov vozi na »enki«, sledi »šestka«.

Bralka iz Trčove nas je vprašala relativno znano in skoraj tradicionalno vprašanje: zakaj so na nekaterih linijah avtobusi tako redki? Ali pa jih sploh ni? Ob sobotah in nedeljah denimo linija številka 10 Metava sploh ne obratuje, v nedeljo sta na liniji 20 Grušova, ki prav tako zavije v Trčovo, na voljo zgolj dve vožnji: zjutraj in opoldan. Povedano drugače, za nekaterimi avtobusi se res splača teči. Za drugimi pa malo manj.

Na Marpromu so nam pojasnili, da manjše korekcije voznih redov lahko opravijo, za celovit vozni red in shemo linij pa skrbijo na mariborski občini. Ta naj bi razmišljala o reorganizaciji linij.

Intervali: najkrajši 10, najdaljši 60 minut

Najbrž bi marsikateri Mariborčan, tudi tak, ki zelo redko ali skoraj nikoli ne uporablja javnega potniškega prometa, znal brez pogleda na vozne rede uganiti, katere linije imajo najpogostejše odhode.

Številka 1 Tezno ter 6 Vzpenjača in 21 Ljubljanska – TC Merkur. »Enka« ima celo v času konic najpogostejši interval na 10 minut, »šestka« in »bivša dva skozi ena« pa na 15 minut. Najmanj pogosti odhodi avtobusov so na linijah 151 Gaj na Mariborom (dva odhoda dnevno), 10 Malečnik, 19 Šarhova in 20 Grušova, kjer je na vseh interval 60 minut.

Manjše korekcije lahko naredijo sami

Zato nas je obenem zanimalo, kdo sprejema in določa termine, frekvenco, obremenitev? »Manjše korekcije voznih redov mestnega potniškega prometa, predvsem prilagoditve časov v njih, lahko Marprom opravlja sam, generalno pa so vozni redi usklajeni na nivoju Mestne občine (MO) Maribor oziroma Urada za komunalo, promet in prostorso nam odgovorili na Marpromu.

Koliko sprememb samih linij ali frekvenc se morda obeta v kratkem? »Vsakoletni plan je pripravljen v skladu z razpoložljivimi finančnimi sredstvi (subvencijo iz mestnega proračuna) in tehničnimi zmožnostmi, torej voznim parkom.«

V zadnjem obdobju je bilo, izpostavljajo na Marpromu, opravljenih kar nekaj sprememb poteka posameznih linij (podaljšanj trase), pri čemer so bile upoštevane potrebe občanov, trenutno pa na mariborski občini razmišljajo o reorganizaciji mreže linij.

Korona prepolovila potnike

Pozanimali smo se tudi, kakšna je obremenitev posameznih linij. Katere imajo največ in katere najmanj potnikov? Od 1. januarja do 30. aprila letos je bilo na  največ potnikov na liniji 1 Tezno, in sicer 96.743, na liniji 6 Vzpenjača so jih našteli 67.414 in na liniji 21 Ljubljanska–TC Merkur 46.637.

Od 1. januarja do 30. aprila letos so na vseh avtobusih mestnega potniškega prometa sprepeljali blizu 570.000 potnikov. Izpostavili so, da je skupno število potnikov, doseženo v prvih štirih mesecih sicer občutno manjše od običajnega, kar je posledica ukrepov zaradi koronavirusa.

V normalnih razmerah Marprom na mestnih avtobusih letno prepelje okoli 4 milijone potnikov. »Medtem ko jih je v letu 2020, ko avtobusi skoraj tri mesece niso vozili, v preostalih mesecih pa so večinoma veljali prilagojeni vozni redi in omejitve, okoli 2 milijona.«