Cilj projekta SETCOM – Podporna okolja za spodbujanje prečnih kompetenc v vzgoji in izobraževanju je razvijanje sinergij med socialnimi in čustvenimi kompetencami (SČU) in pismenostjo na področju umetne inteligence (AI pismenost) v izobraževanju. Trajnostni vidik projekta predstavlja Kompetenčni center SETCOM. Vizija Kompetenčnega centra je vezana na razvoj in vzdrževanje podpornega okolja za prenos dobrih praks za razvijanje prečnih kompetenc in s tem izboljšanje institucionalnega sodelovanja na vseh ravneh tako formalnega kot neformalnega izobraževanja. Kompetenčni center bo v začetku podpiral odnosne in digitalne kompetence, a bo s časom vključil tudi druge ključne kompetence 21. stoletja.

Partnerji v projektu SETCOM so:

Univerza v Mariboru (Pedagoška fakulteta, Filozofska fakulteta, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Karierni center, Služba za razvoj in podporo izobraževanju in študiju), Mestna občina Maribor, OŠ Draga Kobala Maribor, Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor, Andragoški zavod Maribor – Ljudska univerza Maribor, OŠ Dušana Flisa Hoče (Vrtec Hoče in Rogoza), Zveza prijateljev mladine Maribor in NORD University (Faculty of Social Sciences, Faculty of Education and Arts (UNORD)). UM in UNORD sta temeljni instituciji za izobraževanje učiteljev z vzpostavljeno infrastrukturo za zagotavljanje trajnosti.

Da gre za velik projekt, je potrdila njegova vodja Alenka Lipovec . “To je trajnostni moment , ki razvija sinergije na področju umetne inteligence in socialno-čustvenimi kompetencami. Razvili smo primere dobre prakse, nakupili smo opremo. Center bo dolgoročno vsem pedagoškim in tudi nepedagoškim delavcem pomenil središče, kjer se bodo vsi različni partnerji združevali in si izmenjevali prakse. Pripravljenih imamo že nekaj vsebin, na primer natečaj, na katerem si lahko učitelji izposodijo tudi opremo, ki jo imamo. Na primer humanoidnega robota, virtualna očala, 360 stopinjsko kamero, hologram. To odnesejo in vključijo v vzgojno-izobraževalni proces, napišejo refleksijo, mi dobimo primer dobre prakse, učenci dobijo nekaj od digitalnih kompetenc.” 

Pokrivajo celotno Slovenijo, med partnerji je tudi Mestna občina Maribor, kjer zaposleni čutijo potrebo po razvijanju teh kompetenc, je še dodala Alenka Lipovec.

Ravnateljica Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor Andreja Zver Dobaj je izpostavila, da gre za sodelovanje, sinergijo med učitelji različnih šol. “Naša šola sodeluje v mnogih projektih prečne kompetence in tak kompetenčni center pomeni priznanje, moč, platoformo, da še naprej rastemo in raziskujemo.”