Usoda mariborskega letališča po 15. juliju, ko se izteče odpovedni rok sedanjega najemnika letališke infrastrukture, je vsaj za javnost še naprej nejasna. Na ministrstvu za infrastrukturo, potem ko so razpis za novega najemnika napovedali že za april, še vedno preučujejo več variant glede zagotovitve nemotenega obratovanja letališča.

Upravljanje zaupali družbi DRI upravljanje investicij

Časnik Večer je v soboto poročal, da naj bi na ministrstvu Alenke Bratušek upravljanje letališča zaupali družbi DRI upravljanje investicij, vendar tudi tam na vprašanja, ali to drži in torej nameravajo vložiti zahtevo za pridobitev obratovalnega dovoljenja ter ali bodo prevzeli okoli 30 zaposlenih v družbi Aerodrom Maribor, ne odgovarjajo.

Po informacijah časnika naj bi ožja skupina na ministrstvu za infrastrukturo končno odločitev sprejela ta teden v obliki “in house” pogodbe, za kar ni potreben razpis. Glede financiranja naj bi bila v predlogu tudi dovoljena državna pomoč za letališča z manj kot 200.000 potniki, za katero je zaprosil tudi Aerodrom Maribor, a je bil kategorično zavrnjen, dodaja Večer.

Za STA so danes na ministrstvu znova povedali le, da še vedno preučujejo več variant, dokončna odločitev pa še ni bila sprejeta.

Bo država morala vrniti evropske milijone?

Čeprav so na infrastrukturnem ministrstvu v preteklosti nekajkrat zanikali, da bi država morala zaradi morebitnega zaprtja vrniti evropski denar za gradnjo novega in obnovo starega potniškega terminala, naj bi po pisanju časnika nedavno priznali, da bi bilo v tem primeru v nevarnosti vsaj šest milijonov evrov. Tudi o tem danes za STA na pristojnem ministrstvu niso pojasnili ničesar.

Družba Aerodrom Maribor z rešitvijo

Medtem pa družba Aerodrom Maribor, sedanji najemnik letališča, ki jo preko družbe SHS Aviation obvladuje kitajski kapital, ponuja svojo rešitev. Prokurist Marko Gros je pripravil svoj predlog kratkoročne rešitve, ki najprej predvideva oddelitev poslovne celote, ki je vezana na komercialni del poslovanja z družbo Aerodrom Maribor, v kateri pa ostaja del, ki je vezan na obratovanje letališča.

S tem bi se izognili zaprtju letališča po 15. juliju, saj bi z njim še naprej lahko upravljali z organiziranjem javne službe v obliki najema storitev upravljanja, vse dokler ne bi sklenili nove najemne ali koncesijske pogodbe.

Da so postopke za oddelitev že začeli, so danes objavili tudi na spletni strani Ajpesa, kjer so napovedali prenos dela premoženja na novo družbo Aerodrom nepremičnine, o čemer bo sicer odločala še skupščina podjetja.

STA