Ponudba fotografov je v Sloveniji velika, najti tistega pravega je lahko dolgotrajen proces, a z novo plaftormo WishCAM se lahko iskanje precej olajša.

Vsakdo v življenju pride do trenutka, ko potrebuje profesionalne fotografije, bodisi za poroko, rojstvo otroka, pomembno rojstnodnevno obletnico ali pa si želi le profesionalnih fotografij z družino. Iskanje pravega fotografa pa je lahko kar dolgotrajen proces. Potrebno je najti nekoga, ki živi v bližini, nato je izmed vseh tistih potrebno najti tistega, ki se je usmeril recimo v poročno fotografijo, nato pa je še potrebno pregledati portfelje. Dolgotrajen proces. 

V času družbenih omrežij bi se nam lahko zazdelo, da je takšno iskanje zgodovina, a nas lahko prav v poplavi vseh prekrasnih fotografij iskanje pravega fotografa še bolj izčrpa. Tukaj so prišli naproti inovativni Mariborčani, ki so ustvarili iskalno platformo, imenovano WishCAM.

WishCAM je nameč spletni iskalnik fotografov za vse tiste, ki iščejo fotografa, za takšno ali drugačno fotografiranje. Poleg iskalnika ustvarjajo tudi vsebine, predajajo znanje, vse z vizijo, da postanejo spletna stran, ki ponudi še veliko več, kot samo najdbo pravega fotografa. Ekipa WishCAM namreč ustvarja tudi blog, kjer je govora seveda o fotografiji. 

Najdi fotografa na hiter, enostaven in zabaven način

Ideja se je rodila tako, da sva s partnerko dobila otroka, nato pa smo se za njegov 1. rojstni dan želeli družinski fotografirati. Na iskalniku Google sva tako pričela iskati fotografa, a iskanje ni obrodilo nobenih sadov, čeprav verjamem, da so bili zunaj fotografi, ki so se s tem takrat ukvarjali. Iz tega problema, da je težko najti fotografe, sta nastali dve ideji, prvo je podjetje, ki se ukvarja z družinsko fotografijo Zcukr, druga pa je bila, da se naredi iskalnik fotografov, kjer bi bili vsi fotografi združeni in bi se jih dalo na hiter, enostaven in zabaven način najti,” pove idejni vodja Grega T. Bohinc. 

Ko se je ideja začela mleti v kreativnih glavah, je v Sloveniji sicer že obstajal podoben iskalnik, kjer je lahko vsak najel fotografa, vendar celotna izkušnja spet ni bila primerna uporabniku. Rezultat, ki se je pokazal v iskalniku je uporabniku sicer ponudil spisek primernih fotografov, ki pa jih je bilo potrebno še enkrat ‘pogooglati’ ter jih osebno kontaktirati. Spet, dolgotrajen proces. 

Odziv fotografov je takšen, kot smo si želeli. Si pa seveda želimo, da bi še samo rastli

Grega je bil nato sprejet v program Podjetno v svet podjetništva na Mariborski razvojni agenciji, kjer je kot zaposlen tam oblikoval idejo o iskalniku WishCAM. Po koncu projekta je nato sam nadaljeval z idejo, razpisal delovno mesto ter iskal ljudi, ki bi bili prav tako kot on, predani razvoju ideje. Pridružila sta se mu dva študenta, Žiga Jelen ter Pavle Ilijev, s katerima je dobra štiri leta delal na razvoju. V dobro utečeno ekipo pa je nato prišla še odpičena plavolaska Isa Z. Gauvin, ki je kmalu po izidu iskalnika, pričela delati na marketingu ter idejo približevala slovenskim fotografom. Z WishCAM-om so se nato prijavili še na razpis, kjer so z uspešnimi ocenami pridobili tudi denar, ki jim je pomagal k še boljšemu razvoju, saj bi brez dodatnega denarja vse potekalo počasneje.

Iskalnik z okoli 200 fotografi

Sedaj WishCam deluje utečeno, v svojo bazo so pridobili že okoli 200 fotografov, med katerimi lahko uporabniki izbirajo. Na iskalniku ponujajo več kategorij fotografov, poročne, portretne, modne, tiste specializirane za dogodke in pokrajine in še veliko več. Uporabnik tako izbere dogodek in nato še lokacijo, ko stisne tipko išči pa dobi fotografe, ki se z izbrano vrsto fotografije ukvarjajo v bližini tistega kraja. Uporabnik lahko preveri tudi fotografije predlaganih fotografov, ki jih nato izbere največ deset, katerim iskalnik sam pošlje povpraševanje. In tako se najdeta uporabnik in fotograf. 

Kot pravita Grega in Isa, je dela za fotografe v Sloveniji več kot dovolj, zato je strah, da bi takšen iskalnik škodil poklicu, odveč. “Odziv fotografov je takšen, kot smo si želeli. Si pa seveda želimo, da bi še samo rastli,” pove Grega, ki še doda, da si želijo prodreti na tuj trg, kjer zaenkrat ciljajo predvsem na Nemčijo in Avstrijo, nato pa še dlje, a da jim cilj nikakor ni zaenkrat svetovni trg. Počasi, a vztrajno.