Lajfstajl

DNEVNA: Mariborska kozmetologinja in spletna vplivnica spisali prvi slovenski vodnik za nego kože

Sara Jagodič, 29.12.22 ob 04:00

O tem, kolikšno pozornost Slovenci in Slovenke posvečamo negi kože, zakaj je ta pomembna, in v čem je Živjo lepa koža drugačen od ostalih tovrstnih priročnikov, z avtoricama in poznavalkama omenjenega področja.

DNEVNA: Mariborska kozmetologinja in spletna vplivnica spisali prvi slovenski vodnik za nego kože

25-letna Mariborčanka Tajka Selan in 41-letna Tika Hribar, rojena Koprčanka imata veliko skupnega. Ne le, da so ju življenjske poti zanesle v slovensko prestolnico, še več, druži ju tudi zanimanje za kozmetiko, še posebej nego kože. Tajka se tako ukvarja z izobraževanjem ter širjenjem ustreznih informacij na področju kozmetike in nege kože na družbenih omrežjih pod imenom cosmedoc.si, ter nudi možnost individualnih posvetov in svetovanje podjetjem, medtem ko je Tika spletna vplivnica za področje nege kože na profilu in istoimenskem blogu tixibeauty, v preteklosti pa je svoje znanje kalila tudi na področju marketinga in raziskav. S skupnimi močmi, znanjem in ambicijami sta tako uresničili svoje želje in nedavno predstavili prvi sodobni priročnik v slovenskem jeziku za nego kože in poznavanje kozmetike. Živjo lepa koža, preprost a pomenljiv naslov priročnika je zgovoren dokaz, da ta vsebuje nasvete prav za vsakogar.

Živjo lepa koža je prvi slovenski vodnik do zdrave kože. Od kod ideja za tovrstni vodnik?

Tajka: Vsekakor menim, da je bila želja za stvaritev takšnega priročnika enako prisotna tako na moji, kot na Tikini strani, a takšni projekti terjajo ogromno časa in vprašanje kdaj bi priročnik nastal, če naju ne bi za njegovo stvaritev povezala urednica Iza Lucija Korošec iz Založbe Vida. Na področju kozmetike in nege kože se je v Sloveniji vsekakor poznalo pomanjkanje ustrezne publikacije še v takšni obliki. Seveda splet (pa tudi najina družbena omrežja) ponuja ogromno informacij, a kot potrošniki v takšni poplavi težko krmarimo in ločimo resnico od neresnice. Zato je veliko lažje v roke vzeti knjigo, ki je podprta s strokovnimi viri, ponuja zanesljive, predvsem pa na enostaven način razložene informacije o kozmetiki in negi kože.

Tika: Na idejo je pravzaprav prišla Iza Lucija Korošec iz Založbe Vida, ki naju je tudi povabila k pisanju. Iza je na eni strani zasledila najine poučne vsebine o negi kože na spletnih medijih, na drugi strani pa je zaznala pomanjkanje oz. konkretno zevajočo vrzel med publikacijami s tega področja. Živjo, lepa koža je tako prvi sodobni priročnik v slovenskem jeziku za nego kože in poznavanje kozmetike. V njem sva s Tajko strnili najino znanje na enem mestu, kar se je dejansko izkazalo tudi za smiselno nadgradnjo najinega dela, prizadevanj, vizije in poslanstva, ki temelji na opolnomočenju potrošnika na področju nege kože in izbire kozmetičnih izdelkov.

Osebni arhiv

Koliko časa je trajalo od ideje pa do izvedbe?

Tajka: Pisati sva začeli novembra lani, tako da je trajalo približno eno leto, preden smo vse sestavili v smiselno celoto. Je pa vsekakor ta projekt večji zalogaj, kot sva si sprva predstavljali.

Tika: Eno precej naporno leto (smeh). Najprej smo postavili strukturo, nato pa sva s Tajko vsaka spisali čisto vsa poglavja, Iza pa je vse skupaj sestavljala v eno smiselno, dopolnjujočo celoto. Seveda je proces zajemal še veliko popravkov, pregledov in usklajevanj. Tako bom rekla, pisanje knjige ni mačji kašelj.

Kaj vsebuje vodnik, kakšne nasvete ponuja, kako je zastavljen?

Tajka in Tika: V knjigi bralce smiselno popeljeva vse od razumevanja delovanja in spoznavanja specifik kože do temeljev nege. Nadaljujeva po poteh spoznavanja kozmetičnih sestavin, med katerimi se konkretno posvetiva tudi močnim aktivnim sestavinam, ob čemer pojasniva tudi kako jih ustrezno uporabljati v rutinah. Nasloviva tudi pogostejše kožne problematike in seveda antiaging, na koncu pa vse skupaj zaokroživa z razbijanjem najpogostejših kozmetičnih mitov.

Tajka Selan, osebni arhiv

Tajka, ste kozmetologinja, Tika, poznavalka nege kože. Od kod zanimanje za kožo, ideja za tovrstni poklic?

Tajka: V svet nege kože me je pravzaprav popeljal moj atopijski dermatitis v otroštvu. Zaradi svoje kožne bolezni sem bila nekako ”prisiljena” skrbeti za kožo, da sem vzdrževala stanje atopije pod kontrolo. Sama sem bila sicer vedno bolj naravosloven tip, zato je bila odločitev za študij kozmetologije na Fakulteti za farmacijo nekako organska. Kozmetologija me je pritegnila zaradi svoje kompleksnosti in stalnih inovacij, je pa žal to v Sloveniji še zmeraj zelo slabo poznan poklic, medtem, ko so v tujini kozmetologi izredno cenjeni. Študij sem sicer nadaljevala še na magistrskem programu Industrijske farmacije, a stalno vzdrževala stik s kozmetologijo in se sama izobraževala v tej smeri, svoje pridobljeno znanje pa ves čas delila v obliki koristnih informacij na svojem blogu in družbenih omrežjih. Svoje znanje sem prelila tudi v prakso z nujenjem storitve individualnih svetovanj na področju nege kože.

Tajka Selan, osebni arhiv

Tika Hribar, osebni arhiv

Tika: Pri meni se je vse skupaj začelo iz radovednosti in ne posebne ljubezni do nege kože. 18 let nazaj sem tako zašla na lepotni forum in našla povsem nov, neraziskan in zanimiv svet, ki me je dobesedno posrkal vase. Ni pa to bil nikoli moj uraden poklic, saj sem po izobrazbi specialistka managementa in sem 13 let delala v marketingu, nega kože je bil zgolj hobi, ob katerem sem spoznavala svojo kožo pa tudi eksperimentirala z njo. Vse skupaj je postalo zares poklic šele kaki dve leti nazaj, ko sem dejansko našla svoje poslanstvo v tem, da ljudem pomagam na poti do bolj zdrave in posledično lepše kože, pa tudi bolj smotrnih nakupov kozmetike.

Kako dolgo se že ukvarjata z omenjenima področjema?

Tajka in Tika: Obe sva pred približno 4 leti začeli svojo pot s spletno stranjo / blogom in Instagram profiloma. Seveda to ni bil začetek najinega učenja oz. ukvarjanja s področjem nege kože, je pa bila vzpostavitev spletnih strani oz. Instagram profilov pomembnejši mejnik, ko sva se odločili, da želiva svoje znanje deliti s svetom.

Tajka: Moje izobraževanje na področju kozmetologije traja sicer že dobrih 6 let, torej od začetka moje študijske poti, je pa nek mejnik predstavljala ustanovitev bloga in profilov na družbenih omrežjih.

Tika: Moja pot se je sicer na tem področju začela že 18 let nazaj, ko sem začela odkrivati svet kozmetike in nege kože preko spletnih forumov, kar sem bolj ali manj intenzivno skozi vsa leta tudi nadgrajevala. Zadnja 4 leta seveda še toliko intenzivneje.

Kakšno je zanimanje za vodnik v Sloveniji?

Tajka: Zavednost potrošnikov se na področju kozmetike v zadnjih letih dviguje, prav tako pa je za to področje vse več zanimanja, zato verjameva, da bo prva publikacija na tem področju pritegnila marsikatero žensko (in moškega), ki si želi vzpostaviti ali izpopolniti svojo rutino nege kože in optimizirati svoje finančne vložke v kozmetiko. Zaenkrat je sicer zanimanja veliko, kar naju izredno veseli.

Tika Hribar, osebni arhiv

Tika: Težko presodim, saj je med mojimi sledilci na Instagramu precejšnje zanimanje, ampak to je v osnovi publika, ki jo točno to področje zanima in ni splošno reprezentativna. Kako se bo nanj odzvala Slovenija pa bomo videli, ko bomo dobili poročila o prodaji. No, lahko rečem, da je zanimanje medijev precejšnje, saj sva kar nekaj krat tedensko zaposleni z različnimi oblikami intervjujev v zvezi s knjigo, tako da je tudi to morda pokazatelj, da ima najina knjiga svetlo prihodnost.

Kdaj je bil izdan?

Tajka in Tika: 30. novembra 2022.

Načrtujeta tudi kakšne javne predstavitve?

Tajka in Tika: Predstavitev za medije smo imeli takoj po izidu knjige, sedaj pa imava precej intervjujev. V kratkoročnem načrtu so tudi gostovanja v televizijskih oddajah, za sledilce pa bova v januarju v sodelovanju s partnerskimi podjetji Pharmagea in Superskin organizirali druženje, ki bo namenjeno predstavitvi knjige pa tudi podpisovanju izvodov. Vabila prihajajo tudi iz knjižnic, bomo videli sproti koliko bo zanimanja in kako se bo vse skupaj odvijalo.

Tajka Selan, osebni arhiv

Tika Hribar, osebni arhiv

Kako pomembna je pravzaprav nega kože v vsakdanu?

Tajka: Sicer odvisno od posameznika, a pri osnovni negi sem vsekakor mnenja, da je izredno pomembna in bi morala biti, tako, kot je recimo umivanje zob, del našega vsakdana. Z osnovno nego, torej ustreznim čiščenjem kože, vlaženjem in zaščito pred UV sevanjem dejansko skrbimo za zdravje in osnovne potrebe naše kože. Vsi ostali, naprednejši koraki pa seveda niso nujni.

Tika: To je odvisno od potreb kože posameznika. V resnici nekatere kože niso posebno zahtevne, zato ni nujno, da je nega koža neka huda prioriteta. Sva pa seveda mnenja, da je za neke osnove smiselno poskrbeti, če želimo, da ostane kar najbolj zdrava, funkcionalna in posledično tudi lepa. V osnovi bo vsaka koža imela pomembne koristi od ustreznega čiščenja, osnovne vlažilne nege in dosledne uporabe zaščite pred UV-sevanjem. To so nekako nujni koraki v negi kože, če res želimo dobro poskrbeti zanjo in jo ohraniti zdravo na dolgi rok.

Koliko pozornosti namenjamo Slovenci in Slovenke negi kože?

Tajka: Težko je reči, ker lahko dejansko sodiva samo po svojih sledilcih, ki naju sledijo, ker imajo interes v kozmetiko in nego kože, kar pomeni, da zelo verjetno malenkost odstopajo od povprečja. Zelo verjetno pa povprečna Slovenka namenja vsaj minimalno skrb negi kože, medtem, ko za moško populacijo to težko rečem – menim, da se lahko primerjamo s svetovnim povprečjem.

Tajka Selan, osebni arhiv

Tika: V resnici ne vem. Če sodim po svojih sledilcih kar veliko, ampak kot že omenjeno – to so posamezniki, ki jih nega kože zanima in ne gre za reprezentativen vzorec za Slovenijo. Za to bi morali narediti kar konkretno raziskavo. V splošnem sicer mislim, da Slovenci po tem ne izstopamo od kakega svetovnega povprečja.

Kako dvigniti zavedanje o negi kože med ljudmi?

Tajka: S širjenjem ustreznih informacij na mestih, na katerih bodo dosegli čimveč ljudi – torej splet, družbena omrežja, knjige in pojavljanje v medijih. Vse, kar trenutno počneva in upava, da se bo dolgoročno obrestovalo in dvignilo zavedanje o pomenu nege kože.

Tika: Ja, midve sva se tega lotili z Instagram profilom, spletnimi stranmi in knjigo. Kake boljše ideje pravzaprav niti več nimam.

Načrtujeta kakšen ponatis, morda drugi del vodnika?

Tajka in Tika: Ponatis in morebiten drugi del sta odvisna od povpraševanja, niti ne najinih načrtov. Seveda bi bili zelo zadovoljni, če bi prišlo do ponatisa ali celo drugega dela, a je to res odvisno od odziva publike, bralcev in splošnega interesa.