Na Mestni občini Maribor (MOM) so izrazili presenečenje nad četrtkovimi izjavami ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška v zvezi s ponedeljkovim podpisom 660 milijonov evrov vredne pogodbe družb SHS Aviation in China State Construction Engineering Corporation za razvoj infrastrukture na mariborskem letališču v Budimpešti.

Kot so ob tem poudarili, so, ne le občina, pač pa tudi nekateri drugi deležniki, že ves čas v komunikaciji in skupnem urejanju vsega potrebnega, da pride do večjega premika na mariborskem letališču. Pristojnosti s strani države so glede tega v rokah ministrstva za infrastrukturo, ne vedo pa, kako poteka koordinacija med gospodarskim in infrastrukturnim ministrstvom, a si glede na Počivalškove izjave želijo, da bi bila boljša.

Na mariborski občini trdijo, da so o verjetnem podpisu dokumenta v Budimpešti 24. novembra obvestili obe omenjeni ministrstvi, pa tudi zunanje ministrstvo in slovensko veleposlaništvo na Madžarskem, vsi naj bi bili seznanjeni tudi z vsebino dokumenta.

Na občini ne razumejo izjav ministra

Odgovore so prejeli od vseh, razen od ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, kar jih ni presenetilo, saj upravljanje letališča, koncesijska pogodba in sprememba državnega prostorskega načrta sodijo pod ministrstvo za infrastrukturo. Če kdorkoli iz vlade govori, da ne ve, kaj je bilo podpisano v Budimpešti, to ni po krivdi nikogar drugega, kot tistega, ki si ni vzel časa, da bi to prebral, odgovarjajo na mariborski občini.

V kabinetu župana Fištravca pa nikakor ne razumejo izjave, da naj bi dve podjetji izkoristili dogodek v Budimpešti in podpisali nekaj, s čemer vlada ni bila seznanjena. Nenazadnje so morali udeleženci pridobiti ustrezne akreditacije, ki je župan kljub prošnji ni dobil, kot predstavnik družbe SHS Aviation pa jo je dobil Marko Gros.

Na temo letališča so poleti izpeljali več pomembnih sestankov na ministrstvu za infrastrukturo, na nekaterih je po trditvah iz MOM sodeloval tudi državni sekretar gospodarskega ministrstva Aleš Cantarutti, zato na občini predvidevajo, da so tam seznanjeni z vsemi procesi, ki so botrovali sklepu vlade o pripravi državnega prostorskega načrta.

Sestanek vseh deležnikov?

Fištravec je infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča pozval, da skliče sestanek vseh deležnikov, torej družbe SHS Aviation, Aerodroma Maribor, MOM in podjetja China State Construction Engineering Corporation, ter vseh tistih vladnih predstavnikov oziroma strokovnih služb, za katere ocenjuje, da bi morali na takšnem sestanku sodelovati.

“Hkrati smo v dopisu povprašali, ali je za to področje pristojen minister Počivalšek in ne ministrstvo za infrastrukturo, kot smo bili prepričani. Veseli nas umirjen odziv ministra Gašperšiča, ki mu bo očitno uspel velik dosežek na področju vlaganj v letališko infrastrukturo ne le pri nas, temveč v širši regiji,” so sporočili iz mestne občine.

Na rešitev se čaka že 40 let

V kabinetu mariborskega župana se zavedajo, da je država lastnica letališča in infrastrukture ter da je zato za vsakršno investiranje potrebno pridobiti njeno soglasje, pa tudi tega, da je za vlaganje v javno infrastrukturo potrebno izvesti ustrezen javni razpis. Vendar dodajajo, da je po ocenah, ki so jim na voljo, predvidenih vlaganj v javno letališko infrastrukturo le okoli četrtino vrednosti celotnega projekta, vse ostalo pa v zasebno infrastrukturo, za katero ni potreben javni razpis in posebno soglasje države.

Kot še dodajajo, morajo vladni predstavniki razumeti, da lokalno okolje že 40 let čaka na rešitve, ki jih bo država našla za mariborsko letališče, ker teh ni bilo, ne morejo stati križem rok. Tudi zato so dosegli, da država ne plačuje več subvencije za obratovanje letališča, ampak prejema plačilo za koncesijo, za kar država na letni ravni prejme okoli dva milijona evrov. Zato si pri oživljanju letališča želijo vsaj podpore lastne države.

STA