Njegova glavna značilnost je, da se, ko se prevrne, spet postavi v pravilen položaj, voda pa ne more vdreti v kabino, piše Poslovni dnevnik. V podjetju ocenjujejo, da novost pomeni vstopnico na trg hitrih čolnov za civilne in vojaške namene.

Podjetje Iskra brodogradilište 1, ki je v lasti slovenske Iskre, je čoln izdelalo po naročilu hrvaškega ministrstva za zdravstvo.

Prvi hrvaški čoln, ki so ga v okviru projekta Search and Rescue (SAR) izdelali za nujne medicinske intervencije na morju in otokih, je moral opraviti izjemno zahtevne teste.

V kabino ne more niti kaplja vode

Izdelali so ga iz aluminijskih zlitin in v idealnih razmerah doseže maksimalno hitrost 35 milj na uro. Trup je dolg 15 metrov, v kabino, ki je opremljena s sodobno medicinsko opremo, pa ne more priti niti kaplja vode.

Iskra brodogradilište 1 in ministrstvo sta pogodbo o izdelavi in opremi šestih hitrih plovil za nujno medicinsko pomoč ob hrvaški obali podpisali konec leta 2021, vredna pa je skoraj 76,5 milijona kun oziroma nekaj več kot 10 milijonov evrov).

Ministrstvo za zdravstvo bo prvi SAR-čoln dobilo do konca meseca, do konca leta pa še preostalih pet, so sporočili iz uprave podjetja. Namestili jih bodo na otokih Lošinj, Rab in Brač ter v Zadru, Šibeniku in Dubrovniku, kamor naj bi po pisanju Poslovnega lista odšel prvi čoln.

V Iskra brodogradilištu 1 ocenjujejo, da bo projekt imel pozitivni vpliv tudi na poslovanje podjetja, vključno z referencami za nove posle na mednarodnem trgu.

“To je bil za nas zelo sofisticiran čoln in velika naloga, ki so jo naši inženirji in zaposleni odlično opravili, tako da se odpira nova stran za našo ladjedelnico. Imamo svetovno referenco, s katero se bomo prijavljali na natečaje za takšne čolne v celotnem Sredozemlju,” je za Poslovni dnevnik dejal večinski lastnik Iskre Dušan Šešok.

V podjetju trenutno čakajo na rezultate razpisa za sedem hitrih patruljnih čolnov za hrvaško ministrstvo za pomorstvo, promet in infrastrukturo, za katerega je Iskra brodogradilište 1 po Šeškovih besedah oddalo najugodnejšo ponudbo.

Za šibeniško ladjedelnico pa bo zanimiv tudi razpis za sofisticiran čoln za dejavnosti morske biološke postaje v Sloveniji. Projekt je sicer delo hrvaške podružnice ameriškega podjetja Metal Shark, ki je vodilno v svetu na področju oblikovanja tovrstnih plovil. Čoln bo lahko sprejel tri člane posadke in devet potnikov, namenjen pa bo tudi iskanju in reševanju na morju.

STA