Nemški avtomobilski velikan Volkswagen bi lahko, če bo prepočasen pri prehodu na električna vozila, ukinil 30.000 delovnih mest, so besede direktorja podjetja Herberta Diessa nadzornemu svetu potrdili viri tiskovne agencije Reuters. Volkswagen ima namreč doma novega konkurenta, ameriško družbo Tesla, zaradi česar mora pospešiti transformacijo.
Podvrženi velikemu pritisku
Tiskovni predstavnik Volkswagna Michael Manske je za Reuters potrdil stališče izvršnega direktorja, da so konkurenti, med njimi Tesla in kitajski proizvajalci, vzpostavili velik pritisk na nemškega avtomobilskega velikana, ob tem pa zanikal, da bi pripravili kakršnekoli kalkulacije o tem, koliko delovnih mest bi bilo lahko izgubljenih v tem procesu, poroča STA.
“Ni dvoma, da moramo v luči novih konkurentov nasloviti vprašanje konkurenčnosti v naši tovarni v Wolfsburgu,” je dejal Manske. Tesla po njegovih besedah v kraju Grunheide vzpostavlja nove standarde produktivnosti.
Ameriška avtomobilska družba namreč blizu Berlina gradi tovarno, ki naj bi ob uporabi polnih zmogljivosti lahko proizvedla od 5000 do 10.000 avtomobilov tedensko, kar je dvakrat toliko kot je znašala nemška proizvodnja električnih avtomobil v lanskem letu.
Tesla, ki je na nemški trg vstopil pred kratkim, želi v največjem evropskem gospodarstvu z 12.000 zaposlenimi sestaviti 500.000 avtomobilov letno, medtem ko jih Volkswagen s 25.000 delavci v svoji tovarni v Wolfsburgu 700.000 letno, piše Reuters.
Manske je pojasnil še, da je razprava o tem, kako naprej, v teku, in da je dala že mnoge dobre ideje, ni pa še konkretnih scenarijev, še poroča STA.
Odpuščanja za znižanje stroškov
Prvi je sicer Diessovo izjavo o mogočih izgubljenih 30.000 delovnih mestih povzel nemški časnik Handelsblatt. Zapisal je, da naj bi Volkswagen po Diessovih besedah na ta način znižal stroške.
Predstavniki sindikatov v Volkswagnu so doslej dejali le, da bi bilo to absurdno in neosnovano. Tovrstna odpuščanja ne pridejo v poštev, je bilo po navedbah Reutersa še slišati iz sindikalnih vrst.
Sicer pa Volkswagnova tovarna v Wolfsburgu, ki je največja na svetu, trenutno ne izdeluje električnih vozil. Po veljavnih načrtih naj bi proizvodnja električne limuzine tam stekla šele leta 2026.